Primăria din Cluj-Napoca, sub conducerea lui Emil Boc, a intensificat măsurile împotriva șoferilor care își lasă mașinile parcate neregulamentar. Deja din toamnă, primarul i-a avertizat pe clujeni să nu-și achiziționeze mașini dacă nu dispun de un loc de parcare. Acum, la final de an, se observă o accelerare a acțiunilor autorităților, cu un număr tot mai mare de vehicule ridicate zilnic. Mașinile parcate ilegal dispar rapid, iar șoferii care nu le mai găsesc știu că acestea au fost ridicate, nu furate, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Denisa Tănase (ex-Bambi), milionară din parfumuri. Două supermașini cumpărate dintr-un foc
foto: Emil Boc
Angajații Serviciului de Ridicări Auto din Cluj-Napoca patrulează constant pentru a identifica vehiculele care blochează traficul, ocupă trotuarele sau sunt parcate în intersecții. Procesul este simplu: dacă mașina este ridicată, proprietarul primește și o amendă de 200 de lei de la Poliția Locală. În plus, recuperarea vehiculului nu este deloc ieftină. Clujenii trebuie să achite 500 de lei la Serviciul RADP (Regia Autonomă a Domeniului Public), fie cash, fie cu cardul, și să prezinte acte precum permisul de conducere, talonul mașinii și cartea de identitate.
Cu toate acestea, șoferii din Cluj au început să găsească soluții ingenioase pentru a evita ridicarea mașinilor. Una dintre cele mai recente „scheme” observate este parcarea vehiculelor extrem de aproape de zidurile caselor sau de alte structuri. Potrivit unui angajat RADP, brațele de ridicare nu pot manevra mașinile dacă distanța până la perete este mai mică de 50 de centimetri. Șoferii profită de această limitare, lăsându-și mașinile la doar 10 centimetri de ziduri, ceea ce face imposibilă ridicarea lor.
„Multe mașini sunt parcate la doar zece centimetri de peretele exterior al casei. Brațele de ridicare, care sunt special făcut să ajungă în zona roților, nu pot intra pe o distanță mai mică de 50 de centimetri. Nici noi, angajații nu ne putem strecura acolo, ca să putem monta dispozitivele de ridicare. Așa se face că tot mai multe mașini rămân parcate ilegal”, a spus angajatul, pentru presa locală.
Totuși, autoritățile nu par dispuse să renunțe. Deși schema pare să câștige popularitate printre șoferi, este de așteptat ca Emil Boc și echipa sa să găsească o soluție și pentru această problemă, pentru a menține ordinea și siguranța pe străzile orașului.
Te-ar mai putea interesa și: Amenzi uriașe pentru „mașinile cu nas roșu”. Decorațiunile festive care pot deveni un pericol