Scopul noii legislații este reducerea de emisii de CO2 care sunt produse de autoturismele sau camionetele noi care au motor termic. Până în 2030 s-a stabilit un obiectiv de 55% la autoturisme și 50% pentru camionete, scrie digi24.ro.
„Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050.
Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor”, a declarat Jan Huitema,eurodeputatul olandez, raportorul pe acestui proiect.
O derogare pot obține, conform regulamentului, producătorii care au o producție mică anuală. Aceasta se poate încadra între 1000 și 10.000 în cazul autoturismelor noi, sau, 1000 și 22.000 de camionete noi. Derogarea poate fi obținută până în anul 2035.
Producătorii de vehicule cu emisii zero sau cu emisii scăzute, cum ar fi modelele hibride performante sau electrice vor beneficia de stimulente. În acest fel, tot mai mulți producători vori dori să se îndrepte către acest sector.
Valoarea de referință pentru mecanismul existent de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero ori cu emisii scăzute, între anii 2025 și 2025, va fi de 25% la vânzarea de noi autoturisme și de 17% pentru noi camionete. Ulterior, în 2030, aceasta va fi eliminată.
Te-ar mai putea interesa și: E.ON Energie România, avertisment pentru toți clienții. Ce au transmis reprezentanții
Începând cu sfârșitul anului 2025, Executivul European va publica un raport prin care se vor arăta progresele înregistrate în domeniul transportului rutier cu emisii zero sau scăzute. Acest raport va apărea odată la doi ani .
Regulamentul anti motor termic a primit votul finl din partea Parlamentului European, însă acesta trebuie să fie aprobat în mod oficial și de către Consiliul European. Ulterior, acesta urmează să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, la foarte puțin timp dupa aprobabrea acestuia.
Informează-te și în legătură cu: Scade consumul de energie electrică din România. Resursele sunt din ce în ce mai puține. Cu cât a crescut exportul în 2022