Automobilele electrice ar putea să atingă o cotă de piață de până la 24% în Europa anul viitor, conform unei analize realizate de ONG-ul Transport & Environment, citată de Bloomberg. Această creștere ar putea fi facilitată de lansarea unor noi modele mai accesibile, în contextul în care cererea pentru automobile electrice a încetinit recent, potrivit economedia.ro.
Lucien Mathieu, responsabil pentru sectorul auto la Transport & Environment, a declarat într-un raport publicat marți că sunt așteptate o „puzderie de noi modele” mai ieftine care vor intra pe piață. Organizația anticipează o „creștere rapidă” a vânzărilor de automobile electrice, bazându-se pe analiza proprie a vânzărilor din primul semestru și pe prognozele viitoare.
Te-ar mai putea interesa și: Lovitură pentru BMW: peste 1,5 milioane de maşini, rechemate în service. Probleme descoperite la sistemul de frânare
foto: mașini
O creștere „generoasă” a cotei de piață a automobilelor electrice, depășind pragul de 20%, ar reprezenta un salt mare față de anul actual. În perioada ianuarie-iulie 2024, vehiculele electrice pe baterie au constituit doar 12,5% din totalul înmatriculărilor de autoturisme în Uniunea Europeană, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În prezent, industria auto europeană se confruntă cu o încetinire a cererii pentru automobile electrice, cauzată de reducerea stimulentelor guvernamentale și de extinderea producătorilor chinezi în regiune. Volkswagen AG, de exemplu, analizează pentru prima dată posibilitatea închiderii unor uzine din Germania, iar Renault SA a avertizat că producătorii ar putea fi sancționați cu amenzi de miliarde de euro dacă nu își îndeplinesc obiectivele climatice ambițioase ale Uniunii Europene.
ONG-ul Transport & Environment este optimist cu privire la viitorul automobilelor electrice. Se estimează că producătorii vor continua să investească în această tehnologie, cu șapte noi modele electrice, inclusiv Renault 5 și Citroen e-C3, ce vor apărea pe piață în acest an și anul viitor. Aceste modele sunt așteptate să contribuie la respectarea normelor mai stricte ale UE privind emisiile de poluanți, care vor deveni efective în 2025.
Chiar dacă analiștii sunt pozitivi în privința creșterii viitoare a vânzărilor, muncitorii din uzinele care operează sub capacitate resimt impactul negativ al încetinirii vânzărilor. Mii de muncitori au protestat pe străzile din Bruxelles în această perioadă pentru a-și exprima solidaritatea cu angajații unei uzine Audi aflate în pericol de închidere.
Transport & Environment a făcut apel la Uniunea Europeană și parlamentele naționale să susțină cererea pentru automobile electrice prin politici de sprijin, inclusiv obiective pentru flotele companiilor, dezvoltarea infrastructurii de încărcare și programe de leasing social.
Te-ar mai putea interesa și: Producătorii de mașini electrice occidentali pierd teren în fața celor asiatici. Ce măsuri pregătesc marile companii