Perspectiva calificativelor producatorului de automobile este stabila.
„Profilul de creditare al Renault este sub o presiune crescuta din cauza deteriorarii conditiilor de pe piata si din industria auto”, a afirmat Emmanuel Bulle, director al Fitch pentru companiile europene.
„Cu toate acestea, structura de costuri a companiei s-a ameliorat de la inceperea planului de relansare din 2006, iar masurile anuntate recent, de reducere a costurilor ar trebui, sa aduca de asemenea o serie de beneficii”, a adaugat Bulle.
In conformitate cu asteptarile, Renault si-a revizuit recent in scadere tinta de vanzari pentru 2009, de la 3,3 milioane pana la 3 milioane de automobile.
Revizuirea reflecta mediul economic deteriorat de pe mai multe piete ale Renault si diminuarea vanzarilor de automobile din vestul Europei.
Renault a anuntat, totodata, ca va fi mai dificil sa atinga tinta de 4,5% pentru 2008 si cea de 6,0% pentru 2009, in contextul in care cresterea economica se tempereaza si increderea consumatorilor scade in Europa, in timp ce preturile la petrol si alte materii prime raman ridicate.
Renault va disponibiliza 5.000 de salariati in Europa
Producatorul francez a anuntat recent ca va disponibiliza 5.000 de salariati in Europa, in cadrul planului de scadere a costurilor, pe fondul inrautatirii mediului de afaceri la nivel mondial.
Reducerile de personal vor fi realizate pe baza de voluntariat, urmand ca salariatii disponibilizati sa primeasca compensatii financiare.
Oficialii Renault nu au facut nicio declaratie legata de uzina din Romania, dar in conditiile in care aceasta este una dintre cele mai profitabile din cadrul grupului, este putin probabil ca si la Dacia-Renault sa aiba loc disponibilizari de personal, sunt de parere analistii romani.
Masurile vor permite grupului sa economiseasca 350 milioane euro in 2009 si alte 500 milioane euro in 2010.
Renault este, impreuna cu partenerul sau, Nissan, al patrulea grup auto din lume si a vandut 1,325 milioane de automobile in primul semestru.