Leonhard Fischer, managerul fondului, a spus ca negocierile, ce ii implica si pe rivalii de la Magna, sunt departe de a fi finalizate.
„Cursa pentru preluarea Opel nu este inca terminata. O alegere prematura a unui investitor ar complica negocierile de vanzare, care sunt deja foarte complexe”, a declarat Fischer, intr-un interviu acordat cotidianului economic german Handelsblatt.
Potrivit jurnalistilor, oferta RHJ ar fi agreata de General Motors, in timp ce guvernul federal german si salariatii Opel sustin oferta producatorului canadian de piese auto Magna.
Finalizarea negocierilor va fi posibila numai in urma unui acord intre guvernul de la Berlin si General Motors, ce detine 35% din actiunile Opel.
Opel Trust, institutia germana care controleaza 65% din actiunile Opel, a precizat, recent, ca ofertele prezentate de Magna si RHJ International sunt analizate si a respins informatiile aparute in presa privind finalizarea negocierilor cu producatorul canadian Magna.
GM, intre Magna si RHJ
Presa internationala scria recent ca producatorul canadian de piese de schimb auto Magna International a devenit principalul favorit pentru cumpararea Opel, in conditiile in care este dispus sa preia, la pachet, si marca britanica Vauxhall, ambele vandute de General Motors.
Magna, controlata indirect de omul de afaceri Oleg Deripaska, ce mai detine banca ruseasca Sberbank si producatorul auto rus Avtogaz, ar fi facut cea mai buna oferta pentru preluarea celor doua marci.
Miliardarul rus ar vrea ca, odata cu preluarea Opel, sa preia si know-how-ul cu care ar putea revitaliza marca ruseasca de automobile ce produce celebra masina din era sovietica Volga.
Pe de alta parte, ar avea deschisa calea spre pietele de desfacere din Germania si Marea Britanie, acolo unde marcile aflate in prezent in posesia GM detin cote importante.
Planurile Magna, ce vizeaza o restructurare a celor doua marci, par sa fi convins si autoritatile din cele doua tari – Germania si Rusia, problema fiind discutata si de cancelarul german Angela Merkel cu presedintele rus Dmitri Medvedev, cu ocazia vizitei pe care liderul de la Kremlin a facut-o, recent, la Berlin.
Presa internationala scrie ca, indiferent cine va prelua Opel, planurile inaintate de ambele companii includ concedierea a aproximativ 10.000 de angajati ai producatorului auto.