Finalizarea tranzactiei a avut loc vineri, in cadrul unei ceremonii desfasurate la sediul fabricii din Craiova, prin semnarea documentelor oficiale de catre Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de Privatizare a Automobile Craiova si Lyle Watters, director Business Strategy al Ford Europa.
La ceremonie au asistat presedintele Romaniei, Traian Basescu, prim-ministrul Romaniei, Calin Popescu Tariceanu si presedintele – CEO al Ford Europa, John Fleming.
„Sunt foarte de mandru sa pot ura fabricii din Craiova bun venit in familia Ford”, le-a transmis John Fleming lucratorilor din Craiova, cei mai noi angajati ai companiei Ford.
Seful Ford Europa a adaugat ca fabrica de la Craiova se alatura altor 7 uzine de asamblare, precum si celor 13 fabrici de productie de motoare, transmisii, turnare, forjare, matritare, piese si componente (incluzand companiile joint venture) din intreaga Europa.
„Printr-o investitie de 675 milioane de euro, suntem hotarati sa transformam uzina din Craiova intr-un centru de productie auto de ultima generatie, competitiv la nivel international”, a punctat Fleming.
Primul Ford „made in Romania” va fi produs in 2009
In timpul vizitei sale la Craiova, John Fleming a confirmat ca primul vehicul Ford produs in Romania va iesi de pe linia de productie la jumatatea anului 2009.
„Au fost foarte multe speculatii, atat in Romania, cat si in alte parti, cu privire la primul autovehicul care se va construi aici. Permiteti-mi sa pun punct acestor speculatii, anuntandu-va astazi ca, incepand de anul viitor, vom produce aici in Craiova, mult-premiatul Transit Connect”, a declarat John Fleming la ceremonia de vineri.
„Toate fabricile noastre din Europa lucreaza la capacitate maxima si acesta este si cazul fabricii noastre din Kocaeli, Turcia, unde se produce in acest moment Transit-ul Connect. Cererea de vehicule continua sa creasca in toate pietele noastre traditionale si noi oportunitati apar la tot pasul. Am anuntat de curand ca modelul Transit Connect urmeaza sa intre la vanzare in anumite piete din America in vara anului 2009. De aceea, am luat decizia de a folosi capacitatea fabricii din Craiova pentru a veni in intampinarea cererii crescute pentru Transit Connect,” a adaugat acesta.
Fleming a confirmat de asemenea ca productia celui de-al doilea vehicul va incepe in 2010. „Prima noastra masina romaneasca va fi produsa numai la Craiova. Va fi un model din clasa mica – nu noua Fiesta – si se va pune in vanzare pe toate pietele noastre europene. Din ratiuni de confidentialitate, nu va pot dezvalui mai multe in acest moment”, a spus seful Ford Europa.
Pentru a asista integrarea completa a fabricii din Craiova in Sistemul Ford Production, Ford Europa a desemnat o echipa manageriala care va lucra alaturi de managementul actual al uzinei.
Aceasta va lucra sub conducerea directa a lui Dioni Campos, presedintele Ford Romania SA, caruia ii va raporta intreaga echipa manageriala existenta.
Printre managerii Ford care vor lucra la Craiova se numara si Angella Alexander, director Resurse Umane si Len Meany, in pozitia de director de Operatiuni Financiare.
„In acest moment lucram pentru a dezvolta o intreaga structura organizationala”, a mentionat John Fleming.
Ford a agreat cu clientii actuali ca fabrica sa continue productia de masini, motoare si transmisii cel putin pana la sfarsitul anului 2008. In plus, grupul american s-a angajat sa onoreze toate obligatiile sale legale in Romania referitoare la productia de piese de schimb pentru vehiculele construite anterior la fabrica si care se afla inca in uz.
Investitii de 1 mld. euro pe an, pana in 2012
In curand vor incepe lucrarile pentru modernizarea fabricii. Proiectele, care urmeaza sa fie implementate progresiv, includ automatizarea unor linii de productie existente in sectia presaj, retehnologizarea si modernizarea sectiei caroserii, modernizarea si extinderea capacitatii si flexibilitatii sectiei vopsitorie si, nu in ultimul rand, dotarea zonelor de finisaj si a platoului de retus ale sectiei montaj general cu echipamente noi.
Pana in anul 2012, Ford se asteapta sa investeasca in Romania aproximativ 1 miliard de euro pe an, pentru a sustine operatiunile din Craiova.
Numarul de angajati al fabricii aproape se va dubla, ajungand de la cei 3.900 de angajati din prezent, la 7.000. Productia anuala de vehicule si motoare va creste la 300.000 de unitati pentru fiecare din cele doua categorii.
Fabrica din Craiova va deveni parte din organizatia mondiala Ford, creandu-se astfel posibilitatea construirii unor relatii economice puternice la nivel local, regional si global.
Ford Europa asigura productia, vanzarea si service-ul vehiculelor Ford in 47 de piete, inclusiv Rusia si Turcia. Primele vehicule Ford au fost aduse in Europa inca din anul 1903, in acelasi an in care a fost infiintata Ford Motor Company.
Ford Europa dispune in prezent de aproximativ 67.500 de angajati. In plus fata de Ford Motor Credit Company, operatiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Servicii Clienti si 21 de fabrici de productie, inclusiv joint- venture.
In 2007 compania a produs si a vandut aproape 1,9 milioane de vehicule in Europa si a inregistrat un profit brut de 997 milioane de dolari.