Directorul executiv al Ford, Alan Mulally, si directorul financiar, Lewis Booth, incearca sa readuca ratingul de credit al grupului in categoria „investment-grade” pana la finele anului 2011 sau in 2012, potrivit unor surse apropiate situatiei. Eforturile au sanse mari de reusita avand in vedere profitul de 7,3 miliarde de dolari realizat de grup de la inceputul anului trecut.
Ratingul Ford a iesit din categoria „investment-grade” in 2005. Un calificativ mai bun reduce, in mod normal, costurile imprumuturilor. Ratingurile Fitch pentru Ford sunt cu trei trepte sub limita „investment-grade”, relateaza Mediafax.
Vanzarile constructorului auto au urcat in acest an cu 22%, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, ritm cu mult superior performantelor General Motor sau Chrysler.
Ford ramburseaza tot mai multe datorii inainte de scadenta, datorita, in parte, garantiilor guvernamentale care-i permit sa acceseze mai ieftin credite. Grupul utilizeaza aceste fonduri acoperite de guvern pentru investitii in operatiuni si foloseste lichiditati proprii pentru plata anumitor tipuri de obligatiuni.
Datoriile producatorului auto sunt legate in principal de decizia luata in 2006, inainte de declansarea crizei financiare, de a imprumuta 23,5 miliarde de dolari pentru finantarea schimbarii strategiei. Decizia a ajutat Ford sa evite falimentul, insa a lasat grupul cu datorii pentru care a platit dobanzi de 318 dolari pentru fiecare autovehicul produs in al doilea trimestru.
Cei doi rivali ai grupului, General Motor si Chrysler, au datorii mai mici, datorita reorganizarii finantate de guvern.
Datoria Ford pe segmentul auto totaliza, la finele lunii iunie, 25,8 miliarde de dolari, fata de 32,6 miliarde de dolari la sfarsitul primului trimestru.
Casa Alba a anuntat saptamana trecuta garantii de 250 de milioane de dolari pentru Ford acordate prin intermediul U.S. Export-Import Bank, pentru finantarea exporturilor catre Canada si Mexic.
In iunie, guvernul britanic a dat unda verde unor garantii de 572 de milioane de dolari pentru a facilita accesul Ford la un imprumut de 715 milioane de dolari primit de la Banca Europeana de Investitii (BEI). Scopul finantarii este acela de dezvolta masini mai eficiente din punct de vedere al consumului.
In ianuarie, BEI a anuntat ca va asigura un credit de 527,6 de milioane de dolari pentru a ajuta Ford sa produca mai multe modele in Romania.
In Romania, Ford Motor a achizitionat in 2007 un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.