„Previziunile noastre pentru urmatorii 5 ani indica o crestere inceata, dar stabila a pietei, cu circa 50.000 de unitati (15%) pe an, segmentele care vor creste cel mai mult fiind C (clasa compacta), segmentul vehiculelor comerciale, clasa SUV (sport utility vehicle) si clasa CD”, a spus Vosicky, la conferinta Mediafax talks about Auto Industry.
Piata auto romaneasca ar urma astfel sa creasca, in urmatorii 5-7 ani, cu circa 2,3 milioane de autovehicule, iar numarul de masini la o mie de locuitori va ajunge la 300 unitati, fata de 210 in prezent.
Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), a declarat, in cadrul aceleiasi conferinte, ca marea problema a pietei auto romanesti este reprezentata, in prezent, de importurile masive de automobile second-hand.
„Riscurile pe care le implica importul masiv de autovehicule second hand sunt pierderi la buget din neincasarea TVA-ului, pierderea locurilor de munca, amanarea investitiilor noi si descurajarea altor posibile investitii straine”, a declarat Valmar.
Conform datelor APIA, intrarea in vigoare a noii taxe auto, de la 1 iulie, a adus importuri de 92.996 de masini second-hand. Ponderea masinilor cu o vechime mai mare de 10 ani a crescut, dupa 1 iulie, la 42%, fata de 7% in perioada anterioara intrarii in vigoare a noii taxe de poluare.
In prezent, parcul auto din Romania are un numar de 4,5 milioane de masini, iar vechimea medie este de 15,5 ani. Spre comparatie, Cehia are un parc auto de 4,1 mil.masini cu o vechime medie de 13 ani, iar Polonia un numar de 12,8 milioane de autovehicule cu o vechime medie de 14 ani.