„Daca pretul petrolului scade, acesta este un lucru bun, cu toate ca nu putem sti daca exista o corelatie intre aceasta ieftinire si imbunatatirea situatiei industriei auto si a economiei”, a declarat Mark Fields, presedintele diviziei din America a Ford, pentru Reuters.
Ford a anuntat o pierdere in al doilea trimestru de 8,7 miliarde dolari (5,57 mld. euro), motivand scaderea cererii pentru camioane si SUV-uri pe seama cresterii preturilor la combustibil.
Scaderea pretului la combustibil, anuntata la inceputul lunii august, va intari increderea consumatorilor, dar acestia se confrunta in continuare cu somaj si inasprirea conditiilor de creditare, factori ce determina compania sa nu isi schimbe planurile.
Ford a inceput restructurarile in America de Nord pentru a face fata cererii in crestere pentru vehicule pentru pasageri si diminuarii interesului pentru masinile mai mari, care au reprezentat dintotdeauna o sursa de profit penru producatorul auto.
La inceputul acestui an, Ford si-a abandonat obiectivele legate de profitabilitate pentru 2009. Oficialii Ford nu au anuntat inca un an in care compania ar putea sa inregistreze profit.