Este premieră în România, deoarece Ford Otosan inițiază o producţie în serie mare de acumulatori pentru maşini electrice, iar acestea vor fi destinate modelelor Puma Gen E, Tourneo şi Transit Courier electrice. În primă fază, ideea era ca bateriile să fie importate din Ungaria.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, a fost acompaniat pe parcursul acestei vizite de Ambasadorul Turciei la Bucureşti, Özgür Kıvanç Altan, şi de reprezentanţi ai autorităţilor locale, ca Lia Olguţa Vasilescu, primarul municipiului Craiova, Cosmin Vasile, preşedintele Consiliul Judeţean Dolj şi Dan Diaconu, prefectul Judeţului Dolj.
Ford Otosan Craiova va începe în acest an producţia versiunilor electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Ford Tourneo Courier, precum şi Puma Gen-E, făcând parte din investiția de 490 milioane de euro anunţate în 2022, pe când uzina din Craiova a fost preluată de Ford Otosan.
„Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne şi automatizate unităţi de producţie auto din Europa şi suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei. Primele livrări sunt aşteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esenţial în strategia de electrificare a companiei la nivel european”, a declarat Fırat Elhüseyni, preşedintele Ford Otosan România.
Vezi și: Dacia Duster bate orice record. Cum a reușit să fie votată „Mașina Anului 2025”
La uzina respectivă se vor asambla bateriile care vor echipa modelele E-Transit Courier, E-Tourneo Courier şi Puma Gen-E, model ce va fi expus de Ford în Europa în luna decembrie.
Bateriile vor fi asamblate în secţia de motoare şi apoi transportate în secţia de asamblare finală a vehiculelor printr-un conveior aerian. Noua linie de producţie pentru vehicule electrice presupune o serie de staţii automatizate, efectuate de roboţi şi coboţi, precum şi staţii manuale, operate de personal uman.
Totalul suprafeței din noua zonă de asamblare a bateriilor depășește 4000 mp, cuprinzând şi zonele logistice aferente și este complet integrată în procesele de fabricaţie existente.
„Mă bucur întotdeauna să revin la uzina Ford Otosan Craiova şi să descopăr tehnologii şi procese noi în fabricarea vehiculelor. Astăzi sunt cu adevărat plăcut surprins de noua linie de asamblare a bateriilor, destinată să susţină viitoarea producţie a gamei de vehicule electrice de la Craiova. Este un moment de mândrie pentru România şi pentru industria noastră şi felicit echipa Ford Otosan pentru munca fantastică depusă în ultimii doi ani de la preluare”, a declarat ministrul Oprea în contextul vizitei de astăzi.
Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier şi Puma, acesta din urmă se menține ca unul dintre cele mai bine vândute modele Ford în Europa, alături de foarte cunoscutul motor 1.0 l EcoBoost, renumit pe plan mondial. Uzina din Craiova funcționează în trei schimburi în zona de producţie vehicule, dar şi în zona de producţie de motoare şi dispune în acest moment de un număr de peste 6600 de angajaţi.
Citește și: RAR permite instalarea becurilor LED pe mașinile vechi. Ce condiții simple trebuie să îndeplinească șoferii