Contractul de privatizare a fost semnat pe 12 septembrie, compania americana oferind 57 milioane de euro pentru pachetul majoritar de actiuni de 72,4% din actiunile producatorului de automobile din Craiova. Contractul urmeaza sa expire pe 31 ianuarie 2008.
Decizia prelungirii contractului a fost determinata de intarzierea primirii raspunsului Comisiei Europene cu privire la tranzactia pentru Automobile Craiova, a anuntat miercuri AVAS.
Planurile companiei au fost blocate de catre Comisia Europeana, care a decis in luna octombrie demararea unei investigatii privind acordarea unor posibile ajutoare de stat de catre statul roman companiei Ford, in procesul de privatizare, lucru care reprezinta o incalcare a legilor concurentei.
„Investigatia va intarzia preluarea oficiala”, a declarat Tom Malcolm, purtator de cuvant al Ford Europa, citat de autonews.com.
Privatizarea Automobile Craiova urma sa fie finalizata odata cu aprobarea unui proiect de lege aflat initiat de Guvern si aprobarea Parlamentului. Dezbaterea legii de privatizare a fost insa suspendata, luna trecuta, la cererea Guvernului, urmare a anchetei declansate de CE.
Potrivit Comisiei Europene, Romania a impus companiei Ford o serie de conditii in cazul privatizarii, printre care producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania.