Ford recheamă 456.565 de SUV-uri şi camionete compacte din Statele Unite din cauza pierderii puterii de transmisie provocată de o problemă la baterie, a anunţat miercuri Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), transmite Reuters.
O încărcare scăzută a bateriei, nedetectată, ar putea duce la nefuncţionarea corectă a unor accesorii electrice, cum ar fi luminile de avarie, sau să provoace o pierdere a puterii de transmisiei în vehiculele afectate, potrivit NHTSA.
Rechemarea include SUV-urile Ford Bronco Sport fabricate între 2022 şi 2024 şi camionete compacte Ford Maverick fabricate între 2022 şi 2023, a spus autoritatea de reglementare a siguranţei auto.
Dealerii vor recalibra modulele de control al diferitelor componente şi ale grupului de propulsie pentru a remedia problema gratuit, conform NHTSA.
Chrysler recheamă aproape 286.000 de vehicule pe piaţa din Statele Unite din cauza unui defect de fabricaţie care ar putea cauza ruperea dispozitivelor de umflare a airbagurilor cortină laterale, a anunţat vineri Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), transmite Reuters.
Dispozitivele de umflare a airbagurilor cortină din dreapta şi din stânga se pot rupe şi pot provoca lovirea pasagerilor cu fragmente de metal ascuţite, ducând la rănirea sau decesul acestora, a spus autoritatea de reglementare din SUA.
Rechemarea ar afecta anumite modele Dodge Charger şi Chrysler 300 din anii 2018-2021.
Deţinută de Stellantis, Chrysler a spus că anumite vehicule ar putea fi echipate cu dispozitive de umflare pentru airbaguri laterale, care au acumulat umezeală în timpul producţiei furnizorilor.
Acest lucru poate duce la coroziune sub tensiune şi la o potenţială rupere.
Aceste dispozitive de umflare nu folosesc acelaşi propulsor sau design de umflator ca airbagurile Takata rechemate anterior, a spus producătorul auto.
Anul trecut, Stellantis a avertizat 29.000 de proprietari de pickupuri Dodge Ram din 2003 să înceteze imediat să conducă în aşteptarea reparaţiilor, după ce o persoană a murit în urma exploziei unui airbag Takata.
General Motors recheamă 820.000 de modele de camionete mai noi din America de Nord, deoarece haioanele s-ar putea debloca şi deschide pe neaşteptate, transmite Reuters.
Rechemarea acoperă camionetele fabricate din 2020 până în 2024, cu hayon cu deblocare electrică, deoarece apa se poate scurge în comutatorul exterior al haionului şi poate provoca un scurtcircuit în timp ce sunt parcate.
GM a spus că are cunoştinţă de un incident raportat, cu o rănire uşoară, şi trei plângeri de daune materiale minore legate de problema care a determinat rechemarea.
Campania de rechemare acoperă aproximativ 570.000 de camionete în Statele Unite şi 250.000 în Canada.
Rechemarea este cea mai mare efectuată de GM în SUA din acest an şi una dintre cele mai mari rechemări anunţate de un producător auto în 2024.
Autorităţile de reglementare din SUA şi Canada au spus că, dacă haionul se deschide, încărcătura neasigurată ar putea cădea din platforma camionului şi pe şosea în timpul deplasării vehiculului.
Dealerii GM vor înlocui ansamblurile de comutatoare exterioare ale touchpadului, dar până când piesele de schimb sunt disponibile, vehiculele aflate în stoc la dealeri şi proprietarii pot avea piesa dezactivată.
GM a spus că piesele de schimb folosesc un material nou, care îmbunătăţeşte rezistenţa la pătrunderea apei.
Producătorul auto recomandă proprietarilor să inspecteze haionul pentru a se asigura că este închis şi blocat înainte de a conduce.
GM a spus că ia măsuri pentru a remedia rapid problema. Rechemarea acoperă camionetele Chevrolet Silverado şi GMC Sierra 2020-2023 şi versiunile pentru sarcini grele 2020-2024 ale aceloraşi camionete, cu haion cu deblocare electrică.
GM a deschis o investigaţie în noiembrie, după ce a primit plângeri privind deschiderea nedorită a haionului, şi a declarat că a primit 136 de plângeri care pretindeau o deschidere nedorită a acestuia.