Astfel, conform contractului de privatizare al Automobile Craiova, semnat intre AVAS si Ford Motor in septembrie 2007, compania americana s-a angajat sa platesca statului roman pana la 25% din valoarea achizitiei societatii in cazul in care la fosta uzina Daewoo nu se va atinge un volum de productie de peste 250.000 de unitati in patru ani de la preluarea constructorului auto.
La doi ani si jumatate de la achizitia uzinei din Craiova, Ford a asamblat pana la 400 de autovehicule, ceea ce insemna ca Ford Romania trebuie sa mareasca productiea de 625 de ori intr-un an si jumatate.
Contactiati de Mediafax, reprezentantii Ford Romania nu au comunicat daca vor atinge sau nu in timp util volumul productiei stipulate in contract.
Conform intelegerii dintre cele doua parti, compania Ford va fi sanctionata cu pana la 25% din pretul de cumparare al societatii daca la Craiova se produc mai putin de 200.000 de vehicule.
Nivelul sanctiunilor scade la 10% din valoarea contractului daca se produc intre 200.000 si 225.000 de vehicule si la 5% daca se construiesc intre 225.000 si 250.000 unitati.
Ford Motor a achizitionat Automobile Craiova in septembrie 2007, in urma unei tranzactii de 57 milioane euro.
In prezent, la uzina din Craiova se asambleaza modelul Ford Transit Connect, iar in cursul acestui an va incepe productia monovolumului de clasa mica B-Max.