El a declarat, intr-un comunicat de presa, imediat dupa anuntul privind declansarea negocierilor privind preluarea companiei romanesti, ca uzina este una extrem de importanta pentru planurile Ford in Europa.
„Desi este prea devreme sa discutam despre particularitatile ofertei noastre, consideram ca aceasta asigura cea mai buna combinatie de elemente de natura tehnologica, financiara si de protectia mediului, ceea ce va conduce la transformarea unitatii de productie de la Craiova intr-un complex de productie de nivel mondial, cu oportunitati de angajare semnificative”, a declarat CEO Ford Europe.
„Daca vom avea succes, ne asteptam sa extindem si sa imbunatatim operatiunile legate de productie, sa angajam personal suplimentar si sa atragem mai multi furnizori in zona”, a mai spus John Fleming.
Ford Motors Company are nevoie de fabrica de automobile de la Craiova pentru a putea face fata cererii de pe piata europeana. Compania mai are o singura fabrica in Europa de Est, si anume in Rusia, unde produce anual peste 60.000 de masini din modelul Focus.
Cea mai apropiata de Romania este fabrica din provincia turca Kocaeli din partea asiatica a tarii, unde e produs Ford Transit, cea mai vanduta autoutilitara de import de pe piata romaneasca. Productia din Turcia depaseste 250.000 de unitati pe an, insa celelalte modele ale marcii sunt realizate la fabricile din Saarlouis (Germania), Valemcia (Spania) si Ghent (Belgia), care produc impreuna anual peste 1,3 milioane de unitati.
In Europa, grupul Ford a vandut anul trecut 1,62 milioane de masini si a avut 10,6% din piata. Peste 1,2 milioane de clienti au ales marca Ford, iar 250.000 au optat pentru Volvo.
La Craiova, conform analistilor auto citati de DailyBusiness, Ford ar urma sa produca in principal noul Fiesta, o masina cu care Ford a inregistrat vanzari spectaculoase pe piata internationala.
Ford Motor Company este al treilea producator auto mondial ca vanzari, dupa Toyota si General Motors. Sediul central al Ford Motor Company este in Dearborn, o suburbie a orasului Detroit din statul american Michigan. Pe langa automobilele marca Ford, grupul mai detine divizia Premier Automotive Group cu marcile Jaguar, Volvo si Land Rover, iar in SUA exclusiv produce si vinde masini sub sigla Lincoln si Mercury.
La nivel de grup, Ford a construit, anul trecut, peste 6,6 milioane de automobile si avea 280.000 de angajati in peste 100 de unitati de productie.
In Romania, automobilele Ford sunt aduse in tara de importatorul Romcar din grupul Tiriac Auto. Romcar estimeaza ca in acest an va vinde 17.000 de automobile in valoare totala de 220 milioane euro, dupa ce la sfarsitul anului trecut tinta de vanzari fusese stabilita la 15.000 de unitati. Daca importatorul isi va indeplini obiectivele, vanzarile din 2007 ar urma sa fie cu 30% mai mari decat in 2006, cand romanii au cumparat 12.844 de automobile noi Ford, in valoare de aproximativ 160 milioane euro.
Negocierile incep luni
Concernul american si comisia de privatizare vor incepe negocierile luni, cand vor fi deschise ofertele financiare si tehnice depuse de Ford. „Informatiile continute in oferte vor fi date publicitatii, numai dupa finalizarea negocierilor. La o prima verificare documentele de calificare sunt complete”, a declarat presedintele comisiei, Sebastian Vladescu.
„Speram ca oferta Ford sa satisfaca asteptarile autoritatilor si sa incheiem un acord social cu viitorii parteneri, in conditiile in care societatea din Craiova are 4.000 de salariati”, a afirmat vicepresedintele AVAS, membru in comisia de privatizare, Constantin Botez.
Pretul de vanzare al pachetului majoritar de actiuni detinut de AVAS la SC Automobile Craiova va pleca de la 60 de milioane de dolari, suma pe care statul roman a platit-o coreenilor de la Daewoo pentru rascumpararea actiunilor detinute la fosta societate mixta ce vindea gama Cielo, Matiz si Tico in Romania.