Declaratia a fost facuta cu ocazia vizitei la fabrica din Craiova a liderului PSD, Mircea Geoana. Campos nu a dorit sa faca declaratii legate de volumul productiei.
„Dupa cum se stie, Ford isi pastreaza angajamentul pentru Craiova. Primul vehicul Ford care va fi produs la Craiova va fi produs la inceputul lunii septembrie. Odata cu inceperea productiei vor fi schimbari nu numai la nivelul fabricii, ci si la nivelul comunitatii”, a declarat directorul Ford Romania.
El a mai spus ca nu conteaza volumul de masini fabricate la Craiova, primordiala fiind calitatea produselor, care, in proportie de 90 la suta, sunt destinate exportului.
„Nu suntem preocupati de cantitatea masinilor produse. Nu suntem interesati sa dam date despre volumul productiei, ci mai degraba de dezvoltarea fabricii, de calitate, de siguranta. Va putem garanta ca acest produs care va iesi pe poarta fabricii in septembrie va indeplini standardele de calitate Ford”, a declarat Campos.
Compania Ford a anuntat, in ianuarie, ca intentioneaza sa investeasca in modernizarea uzinei de la Craiova, pentru a creste productia anuala, din 2011, la 300.000 de autovehicule si la 300.000 de motoare.
„Vom folosi aceasta suma pentru a transforma fabrica din Craiova, achizitionata anul trecut, intr-un centru de productie de ultima generatie si pentru a ajuta la dezvoltarea productiei de autovehicule ecologice si eficiente energetic”, a declarat Nadia Crisan, consultantul Ford in Romania.
Ford ar putea construi 3 modele in Romania
Specialistii spun ca la Craiova vor fi produse, in urmatorii 2 ani, nu unul, ci 3 modele. Pe langa Transit Connect, ar putea incepe in 2010 productia viitorului B-Max, inlocuitorul lui Fusion, dar si a viitoarei generatii Focus.
Daca despre B-Max, masina ce va fi construita pe platforma lui Fiesta, expertii romani si straini sunt tot mai convinsi ca este aproape o certitudine, varianta ca uzina din Craiova sa construiasca si noul Focus a aparut abia luni, odata cu declaratiile lui John Fleming, care a precizat ca se afla in cautarea unei alte surse de productie in Europa pentru o versiune a urmatoarei generatii.
„Nu este exclusa o asemenea varianta, mai ales privind prin prisma faptului ca uzina de la Craiova va fi una complet noua. Daca luam in calcul si fapul ca la Craiova va fi produsa si o varianta a motorului Ford EcoBoost, ce ar putea echipa noua masina, varianta devine plauzibila”, a declarat analistul auto Daniel Costea.
Analistul Adrian Mihaltianu estimeaza ca o decizie va fi luata in 2010. „In contextul in care piata auto este in criza, iar deciziile se iau mai mult pe termen scurt, ma indoiesc ca vom avea prea curand un raspuns”, a aratat acesta.
Modelul Transit Connect va fi asamblat pe baza unor kit-uri, spun specialistii, pana ce linia de fabricatie a primului model nou-nout va fi gata.
„E un compromis, cred eu, gandit destul de bine. Cu siguranta au facut studii de piata si au incercat sa afle ce masina ar putea fi adusa in Romania, unde sa fie asamblata cu costuri reduse si in timp scurt”, a declarat anterior, pentru DailyBusiness, analistul auto Marius Carp, fostul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In ceea ce priveste noua masina, analistul auto Dan Vardie estima inca de anul trecut, pentru DailyBusiness.ro, ca aceasta va fi noul Fusion sau un model derivat construit pe platforma de la Fiesta.
„Fusion este o varianta optima pentru Ford, pentru ca exista o serie de compatibilitati intre linia de fabricatie de la Craiova, profilul furnizorilor si cererea din piata, semnificativa pentru acest tip de automobil”, a precizat Vardie.
„Cu siguranta nu va fi vorba de un model concurent cu Logan. Ford vrea sa produca in principal pentru export, piata europeana fiind principala sa tinta de vanzari”, a adaugat acesta.
Noul model ar urma sa iasa iasa de pe banda de productie a noii uzine de la Craiova in prima jumatate a anului 2010, Ford urmand sa produca circa 100.000 de unitati.