Informatia a fost
publicata luni de ziarul german Bild, care citeaza surse apropiate
Ford.
Mutarea ar urma sa aiba loc in anul
2017 si va afecta aproximativ 1.000 de angajati ai fabricii din Koln,
potrivit Bild. Sunt vizati in principal salariatii din schimbul de
noapte, care castiga mai mult decat colegii din celelalte ture.
Ford a inregistrat
anul trecut in Europa pierderi de 1,6 miliarde de dolari, fata de
1,75 miliarde de dolari in 2012, potrivit raportului financiar al
grupului, citat de Mediafax.
Ford Romania a anuntat recent ca are
planificate patru zile fara productie de automobile in luna
februarie, pe fondul cererii scazute.
In 2013, numarul zilelor in care uzina
de masini a
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/cat-a-pierdut-romania-din-opririle-uzinei-ford-de-la-craiova-din-2013-96928/]Ford
de la Craiova a oprit productia[/url] a urcat la circa 40, odata cu
cele sapte zile din decembrie, timp in care uzina auto ar fi produs
14.800 de autoturisme, cu o valoare de piata de circa 222 mil. euro.
Piata
auto din Romania a scazut cu peste 6% in 2013, coborand pana
la nivelul din urma cu 13 ani, dupa 6 ani consecutivi de contractii,
potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de
Automobile (APIA).
Datele Directiei Regim Permise de Conducere
si inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arata ca parcul
auto national din Romania ajunsese, la finele anului 2013,
la aproximativ 5,98 milioane de unitati, in crestere cu 4,73% fata de
aceeasi perioada din 2012.
Vanzarile
de autoturisme in Europa au scazut pentru al saselea an
consecutiv in 2013, in pofida unei relansari a inmatricularilor in
ultima luna care a dat nastere la sperante privind o revenire a
pietei. Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a
anuntat ca 11,9 milioane noi autoturisme au fost inmatriculate anul
trecut in tarile Uniunii Europene, in scadere cu 1,7% comparativ cu
2012. Este vorba de cel mai slab an pentru piata auto europeana din
2003, cand ACEA a inceput sa colecteze date pe acest subiect.