Estimarile anterioare vizau un culoar de vanzari cuprins intre 15 milioane si 15,4 milioane de exemplare, inclusiv camioane medii si mari.
Reprezentantii companiei au mai spus ca intentioneaza sa isi diminueze si mai mult productia de camioane si sa amane cu doua luni lansarea modelului F-150 din acest an.
Anuntul companiei vine pe fondul cresterii accentuate a costurilor de productiei, mai ales a otelului, si urmare a reducerii semnificative a cererii.
Directorul executiv al Ford, Alan Mulally, a declarat ca al doilea producator american de automobile se asteapta sa ajunga in apropiere de echilibru intre costuri si venituri (break even point) in 2009, ca urmare a rezultatelor bune de pe piata europeana si din America de Sud.
Compania americana a declansat un amplu proces de restructurare a productiei, pe fondul pierderilor majore inregistrate in ultimii ani pe piata americana.
Kerkorian investeste la Ford
Anuntul reprezentantilor Ford vine pe fondul unui optimism in crestere in randul investitorilor, mai ales dupa ce miliardarul Kirk Kerkorian a anuntat ca si-a marit participatia in Ford la 6,49%.
Reputatul om de afaceri a anuntat, recent, ca este pregatit sa ajute companie printr-o infuzie de capital si ca ar putea propune Ford o serie de strategii de afaceri, intr-un moment in care producatorul american de autovehicule incearca sa elimine pierderile inregistrate in Statele Unite.
Kerkorian, care investeste de multa vreme in industria auto, a detinut pana acum 5,5% din actiunile Ford. Familia Ford detine o participatie de 3% insa controleaza 40% din drepturile de vot, datorita unei clase separate de actiuni create in 1956, cand compania a fost listata.
Anul trecut, Kerkorian s-a oferit sa cumpere marcile de lux Jaguar si Land Rover, vandute insa indienilor de la Tata Motors.