Compania vrea sa
produca pe plan mondial aproximativ opt milioane de vehicule, pana la
mijlocul acestui deceniu, fata de aproximativ sase milioane masini si
camioane in acest an.
Planul face parte din procesul de
restructurare adoptat in urma cu sapte ani de seful Ford, Alan
Mulally, ce prevede reducerea costurilor si majorarea productiei prin
adoptarea unei strategii de fabricatie unificate.
„Deoarece
compania s-a restructurat si a mentinut principiul de baza privind
corelarea capacitatii de productie cu cererea, acum putem folosi
integral capacitatile noastre de productie din intreaga lume si sa
obtinem de la ele cele mai bune rezultate, a declarat directorul Ford
responsabil cu productia pe plan mondial, John Fleming.
Pana
in 2017, cand Ford va avea aproximativ 80 de fabrici, compania
intentioneaza sa construiasca majoritatea masinilor si camioanelor
doar pe noua platforme, fata de 15 in prezent. Pana atunci, fabricile
Ford vor putea produce in medie patru modele diferite sau derivate,
fata de doar trei in prezent.
La 90% dintre fabricile
companiei, pe plan mondial, se va lucra in trei schimburi pana in
2017, ceea ce ar putea majora productia cu 30%. In prezent, doar 65%
din fabrici lucreaza in trei schimburi.
De asemenea, Ford va
construi 14 noi uzine,
ca parte a planului de expansiune globala, care a inceput in 2011 in
tari ca India si China. Pana in 2017, compania vrea sa lanseze pe
plan mondial 114 modele noi sau modificate.
Luna trecuta, Ford
a anuntat ca va cheltui 685 de milioane de dolari pentru a introduce
noi modele la fabrica sa de asamblare din Ontario,
Canada.
„Investitia ne ajuta sa gasim mult dorita
capacitate pentru produsele globale”, a declarat presedintele
Ford pentru America de Nord si de Sud, Joe Hinrichs, fara a specifica
ce modele noi vor fi produse la fabrica din Oakville, in apropiere de
Toronto.
Anul trecut, Ford a creat aproximativ 600 de locuri
de munca in Canada, adaugand si al treilea schimb partial la fabrica
din Oakville, unde se produc in prezent modelele Ford Edge, Lincoln
MKT si Ford Flex.
Investitia va asigura 2.800 de locuri de
munca la aceasta fabrica, iar proiectul va fi finalizat in a doua
jumatate a lui 2014.
Ford Motor a anuntat rezultate peste
asteptari in trimestrul doi din 2013, datorita majorarii vanzarilor
de camioane si a atenuarii pierderilor inregistrate in Europa.
Al
doilea mare producator auto american a raportat un profit inainte de
taxe de 0,45 dolari pe actiune, in timp ce analistii estimau
castiguri de 0,37 dolari pe actiune.
Ford a castigat 1,2
miliarde de dolari in perioada aprilie – iunie 2013, datorita
obtinerii unui profit de 2,3 miliarde de dolari in America de Nord.
in primele sase luni din acest an, vanzarile de camionete in SUA au
urcat cu 22%, stimuland astfel vanzarile modelului F-Series, cel mai
bine vandut vehicul al Ford pe piata americana.
De asemenea,
Ford a raportat cel mai ridicat profit inregistrat vreodata in Asia,
de 177 milioane de dolari. Vanzarile companiei in China au crescut cu
47% in primul semestru din 2013, dupa introducerea modelelor EcoSport
si Kuga.
Pe baza acestor rezultate, Ford a revizuit in
crestere estimarile pentru acest an, asteptandu-se la un profit
inainte de taxe egal sau mai ridicat decat cel din 2012, de opt
miliarde de dolari. De asemenea, compania prognozeaza majorarea
vanzarilor in SUA, China si Europa.
In Romania, Ford Motor a
inceput anul trecut productia de serie a noului model de automobile
Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrica de productie a
vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investitii de peste
500 de milioane de euro (aproape 650 de milioane de dolari) efectuate
de Ford, conform Agerpres.
Citeste si: Ford
Romania opreste productia de automobile in septembrie si octombrie.
Vezi pentru cate zile