Acest
anunt, deloc surprinzator, a fost facut de Carlos Ghosn, presedintele-director
general (PDG) al aliantei Renault-Nissan, in cursul unei conferinte de presa
care a avut loc duminica la Monaco, inaintea celei de-a 6-a etape a
Campionatului Mondial de Formula 1.
„Sezonul 2014 va fi cel al unei mari revolutii tehnologice in Formula 1,
cu schimbari radicale”, a subliniat Ghosn, referindu-se la viitoarele
motoare hibrid care vor echipa monoposturile din Marele Circ.
„Ultima schimbare de motoare in Formula 1 a avut loc in 2006, cand s-a
trecut de la V10 la V8, iar Renault a continuat sa castige in Formula 1 cu Fernando
Alonso”, a reamintit el, potrivit Agerpres.
Noul motor turbo V6 hibrid (benzina si electric), cu o cilindree de 1,6 litri,
dezvoltat de mai multi ani de marca franceza, va echipa „cel putin trei
echipe, poate chiar patru sau cinci” in 2014, a precizat Carlos Ghosn.
„Negocierile sunt in curs, iar o a treia echipa urmeaza sa fie anuntata in
curand”, a adaugat conducatorul aliantei Renault-Nissan. Conform AFP,
echipa la care s-a referit Ghosn ar trebui sa fie Caterham, in virtutea
acordurilor industriale cu Renault pentru relansare marcii Alpine.
Celelalte doua echipe motorizate anul acesta de Renault sunt Williams si Lotus,
insa prima ar putea renunta din sezonul viitor la propulsoarele companiei
franceze in favoarea celor de la Mercedes.