„Romanii considera ca masinile germane sunt mult mai bune decat ale lor, in timp ce nemtii sustin contrariul”, a spus Fourmont.
Un alt defect evidentiat de acesta in ceea ce-i priveste pe romani este ca nu dau frau liber creativitatii. In Romania, angajatii accepta ideea ca doar seful are idei bune, cand, de fapt, inventivitatea porneste de la oamenii de pe teren, a mai spus oficialul Dacia.
In ciuda acestor defecte, angajatii romani poseda multe calitati, motiv pentru care Renault, compania care controleaza Dacia, are de doua ori mai multi angajati in Romania decat in Spania, a exemplificat Fourmont. De altfel, Romania este a doua tara pentru Renault, dupa Franta, ca numar de angajati.
La finele anului trecut, fabrica de la Mioveni numara aproape 13.300 angajati.
De asemenea, seful Dacia a subliniat si calitatea pieselor auto furnizate de producatorii romani, ca fiind superioara celor din Occident.
Uzina Dacia era condamnata la lichidare fara proiectul Logan, a mai spus Fourmont care a precizat ca datorita acestei noi marci, uzina din Arges are in prezent mai multi angajati decat avea in 1999, cand a fost preluata de Renault.
Comparatie intre ajutoarele de stat primite de Ford si Dacia
Investiile totale ale Renault de la intrarea pe piata locala se ridica la circa 2 mld. euro, iar statul roman a incurajat realizarea acestora prin ajutoare ce totalizeaza 150 mil. euro, a precizat Fourmont.
Spre comparatie, a adaugat el, Ford primeste un ajutor de stat de 200 mil. euro, pentru investitii de 600 mil. euro.
Automobile Dacia si-a crescut anul trecut cifra de afaceri cu 10%, pana la 7,6 mld. lei (2,1 mld. euro), in vreme ce profitul s-a redus la jumatate, pana la 222 mil. lei (60 mil. euro).