Loganul este unul dintre „cele mai ironice simboluri ale crizei economice”. Cumparata de Renault la sfarsitul anilor ’90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu aspectul unui sedan robust. Loganul, cu „virtutiile” sale de masina ieftina si fiabila, a fost proiectat special pentru pietele in curs de dezvoltare, precum cele din Europa Centrala si de Est (ECE).
Dacia a sarbatorit in septembrie asamblarea Loganului cu numarul un milion, modelul fiind lansat in 2004.
Piata auto din Europa emergenta a iesit din criza economica intr-o forma extrem de buna, urmand sa se dezvolte in continuare in dauna industriei vest-europene.
Potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Autovehicule, Europa de Est produs anul trecut cu 7,7% mai putine vehicule decat in 2008, scadere mai putin accentuata decat declinul de 19,5% inregistrat in Europa de Vest
Financial Times relateaza ca uzinele din vestul Europei, imbatranite, prezinta un risc mai ridicat de a fi inchise decat cele din Est, mai noi. Unul din efectele crizei economice este acela al reducerii presiunilor costului muncii, ceea ce face ECE sa fie mai competitiva, la nivelul cheltuielilor, decat era in trecut.
Mercedes-Benz va incepe sa construiasca masini in Ungaria in 2012, iar Ford a achizitionat o fabrica in Romania, productia urmand sa inceapa anul viitor. In septembrie, General Motors a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro intr-o uzina de motoare din Ungaria pentru majorarea capacitatii.
De asemenea, China si-a manifestat interesul pentru aceasta regiune, vazuta ca o piata cu potential bun de crestere. Great Wall Motor Company va incepe sa construiasca masini in Bulgaria anul viitor, iar Chery Automobile analizeaza posibilitatea intrarii in Polonia.