„In ultimele 12
luni, activitatea de fuziuni si achizitii s-a redus la nivel global,
iar aceasta tendinta se estimeaza ca se va mentine pe masura ce
companiile europene se confrunta cu efectele crizei datoriilor
suverane si scaderii vanzarilor auto pe piata europeana”, a
declarat Ionut Simion, partener, consultanta fiscala, liderul
Grupului de Servicii pentru Sectorul Automotive, PwC Romania.
Studiul arata ca, pentru al treilea an consecutiv, furnizorii
europeni de componente auto sunt tintele preferate ale tranzactiilor,
iar cumparatorii sunt de obicei companii nord-americane.
„In
ciuda cresterilor inregistrate de aproape toti producatorii globali
de componente auto si a faptului ca activele din sector sunt in
continuare subevaluate, activitatea de fuziuni si achizitii se
estimeaza ca va scadea cu pana la 25% in 2013, pana la aproape 180 de
tranzactii inregistrate la nivel global. in acelasi timp, valoarea
medie a unei tranzactii ar putea creste, ceea ce va duce valoarea
totala a tranzactiilor din sector la 14 miliarde de dolari anul
acesta, semnificativ mai mare decat in ultimii doi ani”, arata
studiul anual al PwC Consolidation in the Global Automotive Supply
Industry.
Potrivit studiului, cea
mai rapida expansiune au avut-o, in
2012, companiile sud-coreene, cu o rata medie de crestere de 20% in
ultimul an pentru cei 46 de jucatori sud-coreeni din domeniu, in
vreme ce companiile japoneze au scazut cu 5% in aceeasi perioada.
Profitabilitatea furnizorilor chinezi a scazut cu 19%, probabil
pentru ca au subestimat tendinta de decelerare a productiei auto din
China.
Lista celor mai mari 10 potentiali cumparatori
cuprinde sase companii nord-americane, trei europene si una chineza.
Acestia au facut in medie 11 tranzactii in ultimii cinci
ani.
Cea de-a sasea editie a studiului Consolidation in the
Global Automotive Supply Industry 2013 evalueaza cele mai mari
companii furnizoare de componente auto la nivel mondial din
perspectiva performantelor financiare si operationale, precum si a
istoriei de achizitii. Editia 2013 a studiului, include 775 de
furnizori de componente auto cu cifre de afaceri agregate de trei
miliarde de dolari in 2012, din Brazilia, China, Europa, India,
America de Nord, Japonia si Coreea de Sud.