- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Geely va investi 900 mil. dolari la Volvo intr-un plan de extindere si profitabilizare

30 Mar, 14:04 • Redactia DailyBusiness
Zhejiang Geely Holding Group, cel mai mare constructor privat de automobile din China, a anuntat marti ca va investi pana la 900 milioane de dolari la Volvo dupa ce va prelua compania de la Ford, intr-un plan de extindere si reprofitabilizare a companiei suedeze.
Geely va investi 900 mil. dolari la Volvo intr-un plan de extindere si profitabilizare

Geely a obtinut finantare de 2,7 miliarde de dolari pentru achizitionarea Volvo, care va include pretul de cumparare de 1,8 miliarde de dolari convenit cu Ford si fonduri 900 milioane de dolari pentru capitalul rulant al companiei europene, relateaza Mediafax.

Jumatate din bani vor veni de la investitori din China, iar restul sumei din surse internationale, a precizat Yin Daqing, directorul financiar executiv al Geely.

Planul de relansare a Volvo se bazeaza, in general, pe cresterea si extinderea companiei la o scala suficient de mare incat sa poata fi asigurata o profitabilitate sustenabila, si vizeaza, printre principalele obiective, accesarea pietei chineze de automobile, aflata intr-o expansiune accentuata, a afirmat Li Shufu, presedintele consiliului de administratie al Geely.

„Profitul va aparea numai daca extindem amploarea afacerii, reducand astfel costul pe vehicul”, a aratat Li Shufu la Beijing, dupa ce a revenit din Suedia, unde a semnat acordul de achizitie a Volvo.

El a adaugat ca cele doua marci, Volvo si Geely, vor ramane separate, iar productia nu va fi „amestecata”, companiile din noul grup urmand sa produca separat propriile autoturisme.

„Volvo vine din nordul Europei si isi are radacinile in Suedia. Volvo nu va mai fi Volvo daca o desradacinam. Relatiile viitoare dintre Geely si Volvo vor fi de fratie, nu de paternitate”, a aratat seful companiei chineze.

Geely mizeaza in mare masura pe piata chineza pentru a relansa Volvo si intentioneaza sa dubleze productia companiei suedeze prin constructia unei fabrici de capacitate mare in China.

Grupul chinez va castiga totodata popularitate in China odata cu achizitionarea unei marci globale, fiind cunoscut in prezent pe plan local drept o companie care produce masini mici si ieftine. Geely vrea totodata sa-si consolideze pozitia in raport cu marile grupuri auto chineze controlate de stat, care au incheiat parteneriate cu giganti globali precum General Motors si Volkswagen.

Piata auto din China a depasit-o anul trecut pe cea din Statele Unite dupa vanzari, devenind cea mai mare din lume, cu 13,6 milioane de automobile noi comercializate, in crestere cu 46% datorita masurilor de stimulare a economiei si consumului introduse de guvernul de la Beijing.

Urmărește Daily Business pe Google News