„Cred că discuţia nu s-a încheiat, chiar dacă s-a votat”,a afirmat la o conferinţă de presă Adina Vălean.
Citiți și: Noi oferte pentru călătorii CFR! Ruta România – Germania este regăsită la un preț avantajos
Germania vrea ca vânzările mașinilor motoare pe combustie să continue și după 2035 în Europa.
Autoritățile germane au cerut Uniunii Europene să propună reglementări care să permită maşinilor cu motoare pe combustie ce folosesc combustibili cu carbon neutru să fie vândute în Europa după 2035, data convenită de UE pentru ca toate maşinile noi să aibă emisii zero, transmite Reuters. Luna aceasta, Parlamentul European a aprobat, printr-un vot final, un proiect de regulament care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035, ca parte a pachetului „Pregătiţi pentru 55”, conform Agerpres.
Mai exact, este vorba despre un obiectiv care se va aplica tuturor vehiculelor din UE, ce presupune reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi, comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.
Așadar, odată ce noua legislație va fi implementată, va fi imposibilă vânzarea în UE a maşinilor noi cu motoare pe combustie. Legea are scopul de accelera trecerea Europei la vehiculele electrice, pentru combaterea schimbărilor climatice. Dar Germania caută un spaţiu de negociere pentru motoarele pe combustie care folosesc combustibili produşi prin folosirea electricităţii sau e-combustibili.
„CE ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcţiona motoare pe combustie care folosesc combustibili cu carbon neutru”, a declarat secretarul german de stat pentru Transporturi, Michael Theurer.
El a explicat că Germania crede că vehiculele electrice alimentate pe baterii „sunt calea de urmat”, dar vrea să vadă sprijinite şi alte tehnologii fără CO2.
„Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special la vehiculele grele, la camioanele de transport”, a mai declarat oficialul german.
În schimb, Matteo Salvini, vicepremierul Italiei a declarat recent că această decizie este o „sinucidere” și un „cadou pentru China”.
„Cred că discuţia nu s-a încheiat, chiar dacă s-a votat”,a afirmat la o conferinţă de presă Adina Vălean.
Citiți și: Noi oferte pentru călătorii CFR! Ruta România – Germania este regăsită la un preț avantajos