Preferintele de marca se indreapta in special catre Volkswagen, Logan si Opel, cu aproape 60%, urmate de branduri mai aspirationale, cum sunt Audi si BMW.
In privinta automobilelor detinute propriu-zis insa, peste jumatate dintre romani declara ca sunt posesori de Dacia (13% Logan si 40% alte modele), urmate de Volkswagen si Opel.
Studiul mai arata ca 55% dintre respondenti si-ar cumpara o masina second hand, in special cei din Ardeal si din Banat, Crisana si Maramures.
Romanii prefera in general sa achite cash pentru automobilul cumparat, mai ales cei din spatiul rural. Ponderea lor este, de altfel, in crestere cu 6% fata de anul trecut. Creditele auto sunt cele mai putin populare metode de plata.
Criteriile cele mai importante luate in calcul la alegerea unui automobil sunt pretul avantajos (36%), consumul redus de carburant (24%) si marca (18%), in timp ce tipul de carburant folosit, modelul si service-ul avantajos sunt cele care conteaza cel mai putin.
Daca analizam situatia pe regiuni ale tarii, muntenii sunt foarte interesati de pret, ardelenii de consumul redus, in vreme ce locuitorii din Banat, Crisana, Maramures si Muntenia de marca automobilului.
In comparatie cu barbatii, femeile sunt mai interesate de aspecte precum culoarea sau elementele de siguranta ale masinii pe care o conduc.
Studiul MotoBus, care monitorizeaza lunar evolutia parcului auto din Romania, a fost realizat pe un esantion de 2.000 de persoane intervievati in fiecare luna, iar perioada de derulare a fost iulie 2008 – iulie 2009.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK, prezent pe piata autohtona de peste 8 ani.
Grupul are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe 5 continente.