Americanii de la Ford renunță, și ei, la circa 14 la sută din forța de muncă a unităților de producție europene. Angajații uzinei Ford din Craiova nu vor fi însă afectați, după ce fabrica a fost preluată de compania turcă Otosan.
Bosch își propune, prin această restructurare, să-și îmbunătățească profitabilitatea, prin reducerea cheltuielilor.
”Trebuie să ne adaptăm structurile la mediul de piață schimbat și să reducem costurile, pentru a ne consolida competitivitatea și a ne poziționa pentru viitor”, spune directorul Bosch, Stephan Hölzl.
Din fericire, pentru angajații Bosch din România, nu există deocamdată pericolul concedierilor. În viitor însă, orice e posibil. ”În general, în mediul economic actual, provocator și dinamic, analizăm în mod constant dacă suntem bine poziționați cu activitățile și structurile noastre pe diverse piețe și domenii de afaceri pentru a ne menține competitivitatea”, au declarat, pentru profit.ro, reprezentanții Bosch.
Și compania franceză Valeo, specializată în producția de echipamente și componente pentru industria auto, va reduce circa 1.000 de locuri în Europa.
Dintre cele 1.000 de locuri de muncă la care va renunța Valeo, majoritatea, mai precis 800, sunt în Franța, relatează surse citate de Reuters, potrivit stiridiaspora.
Reducerile vor afecta și angajați ai Valeo din Germania, Polonia și Republica Cehă, pe fondul problemelor cu care se confruntă industria auto europeană.
În Cehia, compania franceză are, în prezent, cinci unități de producție, în care lucrează peste 4.000 de oameni, potrivit datelor de pe site-ul Valeo.
Citește și
Concedierile pe care ar urma să le facă Valeo, potrivit surselor citate, nu sunt singulare pe continent. Producătorul de anvelope Michelin, tot din Franța, a anunțat reducerea a 1.250 de locuri de muncă, în timp ce Stellantis, producător franco-italian de automobile, intenționează să închidă fabrica de autoutilitare Vauxhall din sudul Angliei.
Americanii de la Ford renunță, și ei, la circa 14 la sută din forța de muncă a unităților de producție europene. Angajații uzinei Ford din Craiova nu vor fi însă afectați, după ce fabrica a fost preluată de compania turcă Otosan.
La rândul său, gigantul german Schaeffler AG, furnizor integrat de componente pentru automobile, a anunțat că închide fabrici din Austria și Marea Britanie, tot în contextul restructurărilor din domeniu. O parte din producție va fi însă mutată în România și Slovacia.
Citește și