Într-un interval de trei ani, gigantul chinez plănuiește să-și extindă rețeaua de dealeri la 60 de locații în întreaga țară. Compania și-a stabilit un obiectiv îndrăzneț: să devină lider de piață în România până în 2030. Primele showroomuri BYD vor fi inaugurate în orașe importante precum București, Iași, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța și Pitești.
Pentru a sprijini această expansiune, BYD l-a cooptat pe Andrei Duică, fost Executive Director la Trust Motors, în funcția de Deputy Country Manager pentru România și Bulgaria, potrivit Libertatea.
Interesul BYD pentru România nu este singular. Mai multe branduri auto chinezești, printre care MG, Geely, Leapmotor și Lynk&Co, au decis să intre pe piața locală, în contextul în care China își intensifică eforturile de a pătrunde pe piața europeană.
MG, care este importat de același grup care aduce și marca Kia în România, a beneficiat de o lansare timpurie la finalul anului 2023. Strategia s-a dovedit a fi una de succes, MG reușind să înmatriculeze aproape 1.500 de vehicule în primele opt luni ale anului 2024. Acest volum de vânzări este comparabil cu cel al unor mărci consacrate precum Peugeot sau Nissan. Popularitatea MG se datorează în special modelului hibrid ZS, un SUV bine primit și pe piața din Europa de Vest.
Leapmotor, care beneficiază de parteneriatul cu Stellantis pentru distribuția sa în Europa, a lansat pe piața românească două modele electrice: T03, un city-car, și C10, un SUV de dimensiuni medii. T03 concurează direct cu Dacia Spring, însă prețul său de lansare de 19.900 de euro este cu 3.000 de euro mai ridicat decât cel al modelului românesc. Diferența de preț ar putea influența preferințele clienților, deși T03 oferă o baterie mai mare și un motor mai puternic.
Lynk&Co, brand deținut de gigantul Geely, a deschis recent un showroom pop-up în București. Primul model prezentat este 01, un SUV cu motorizare hibridă. Spre deosebire de modelele tradiționale, Lynk&Co mizează pe un model de vânzare inovator, bazat pe leasing operațional și închirieri pe termen lung, având ca principală țintă clienții corporate.
Modelul Lynk&Co 01 utilizează o platformă Volvo și este produs în aceeași fabrică din China unde se asamblează și modelul XC40. Cu toate acestea, tehnologia sa, lansată inițial în 2017, ar putea fi considerată învechită în comparație cu cele mai noi modele de pe piață.