Conceptul General Motors este propulsat cu ajutorul celei de-a cincea generatie a tehnologiei „fuel cell” si de o baterie pe litiu-ion.
Tehnologia „fuel cell” presupune un motor electric care foloseste o combinatie de hidrogen si oxigen pentru a genera curent electric.
Automobilele propulsate de hidrogen pur nu emit poluanti ci doar apa si caldura, iar combustibilele cu o cantitate mare de hidrogen produc cantitati mici de substante poluante.
Automobilul este propulsat doar de hidrogen pur, iar printr-o singura incarcare masina poate calatori 34 de km.
Noua celula electrica pe hidrogen a conceptului Chevrolet Volt nu este mai mare decat un motor pe benzina cu patru cilindri, si desi are jumatate din dimensiunile motorului vechiului concept, prezentat in ianuarie la Salonul Auto de la Detroit, are aproximativ aceleasi performante.
De asemenea, Honda a prezentat, luna trecuta, la Salonul Auto de la Geneva, conceptul FCX Concept, un autovehicul electric bazat pe tehnologia „fuel cell”, care va fi produs spre comercializare in cativa ani pe piata americana si pe cea japoneza, potrivit oficialilor companiei.