Vanzarile Toyota din America au scazut in fiecare luna a celui de-al treilea trimestru, inregistrand cea mai lunga perioada de declin, din 1995 pana acum. GM a castigat clienti noi in Brazilia, Rusia si China, marindu-si numarul de masini vandute cu 4 procente in primele noua luni.
In lunile iulie-septembrie, Toyota a vandut 2,34 milioane de autovehicule la nivel global, fata de 2,39 milioane unitati vandute de GM.
Cele mai mari cresteri ale GM au venit pe pietele din America Latina, Africa, si Orientul Mijlociu. In aceste regiuni vanzarile au depasit 22 de procente, pana la 329.398 unitati vandute. GM planuieste cheltuieli de 500 milioane de dolari, pentru urmatorii 3 ani in Brazilia si Argentina, pentru a dezvolta autovehicule mini, pentru America de Sud.
Vanzarile GM in regiunea Asia-Pacific, care include si Australia, au crescut cu 16 procente, pana la 327.522 unitati vandute, iar in China, grupul se asteapta ca numarul de masini vandute sa ajunga la 1 million, pana la sfarsitul acestui an.
In schimb, vanzarile GM in America de Nord au scazut cu 6,1% de-a lungul celui de-al treilea trimestru, pana la 1,21 milioane de autovehicule. Este al optulea an consecutiv cand vanzarile grupului in SUA inregistreaza scaderi. Producatorul auto planuieste ca in curand vanzarile din afara teritoriului american sa insumeze 60% din volumul global. In luna septembrie a acestui an, acest procent era de 57%.
Toyota insa realizeaza 60% din profit in America de Nord. Anul acesta, compania japoneza a avut 5 masini in topul american al celor mai eficiente masini din punct de vedere al consumului de combustibil. Astfel, datorita faptului ca americanii au inceput sa caute masinile care consuma putin, pentru Toyota piata americana ramane una dintre cele mai importante.
De asemenea, Toyota planuieste sa depaseasca GM la capitolul productie globala, luand in considerare faptul ca GM a anuntat reducerea planului de productie din cauza scaderii cererii pentru autocamioane si masini.
Astfel, GM estimeaza ca va produce 9,285 milioane autovehicule in toata lumea in acest an, spre deosebire de Toyota care planuieste sa atinga o cifra de 9,42 milioane autovehicule produse anul acesta.
„Ambele companii trebui sa caute si sa actioneze pe pietele care sunt acum in crestere”, sunt de parere analistii din domeniu.