Analistii au fost incurajati de evolutia GM pe piata auto din China si de politica sa de reducere a costurilor si a datoriilor, dupa ce in perioada 2008-2009 compania americana a fost aproape de colaps.
De asemenea, rivalul direct al GM, respectiv Ford Motor, a inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut un profit sub asteptari, in scadere cu 79% fata de aceeasi perioada a anului 2009.
Astfel, actiunile GM si Ford au scazut cu 11%, respectiv cu 21% in cele patru saptamani de dupa anuntarea rezultatelor Ford.
Potrivit analistilor, profitul GM pe trimestrul patru va fi de 966 milioane de dolari, in timp ce veniturile vor totaliza 33 miliarde de dolari.
In perioada 2005-2009, GM a pierdut circa 88 miliarde de dolari pe masura ce s-a apropiat de faliment.
Piata din afara Statelor Unite, atrage circa 70% din vanzarile grupului auto american, astfel ca GM vinde mai multe unitati in China decat pe piata interna, conform sursei mentionate.