Posibilitatea inchiderii de uzine in SUA si reducerii personalului a atras, insa, protestele celei mai mari asociatii sindicale din sectorul auto, United Automobile Workers, potrivit The New York Times, citat de Mediafax.
Liderii sindicali considera ca, pentru a primi sprijin din partea guvernului, GM trebuie sa mentina numarul maxim de locuri de munca in SUA.
In schimb, autoritatile par sa accepte propunerile constructorului de automobile, dorind ca grupul sa redevina cat mai rapid profitabil.
GM importa deja o treime din automobilele comercializate pe piata din SUA. Procentul va ramane neschimbat in planul de reorganizare pe care grupul il va prezenta autoritatilor pentru a justifica miliardele de dolari primite de la guvern pentru a evita colapsul.
Producatorul auto se va tranforma intr-o companie mai mica, cu mai putini angajati si o productie mai redusa, atat in SUA, cat si in strainatate. Vor creste, insa, importurile din state cu forta de munca mai ieftina, precum Mexic si China, dar vor fi aduse mai putine masini construite in uzinele europene sau cele din Canada.
Grupul a solicitat guvernului mai multe miliarde de dolari, in afara celor 15,4 miliarde dolari (11,3 mld. euro) pe care le-a primit deja ca imprumut. Intr-o prezentare facuta Congresului, GM a indicat ca va inchide 16 dintre cele 47 de fabrici pe care le mai detine si ca va renunta la 21.000 de angajati. In plus, constructorul auto a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca va renunta la 1.100 de dealeri din reteaua americana.
GM trebuie sa prezinte pana la sfarsitul lunii mai un program complet de restructurare a operatiunilor si de reducere a datoriilor, in caz contrar urmand sa intre in faliment.