Luni, sindicatele si administratia au participat la o noua runda de negocieri in care patronatul a venit cu aceeasi propunere, o crestere medie a veniturilor salariatilor cu 250 de lei, respinsa insa de protestatari, care cer o crestere salariala de 550 de lei.
„Greva continua, negocierile continua. Vreau sa va explic clar un lucru. O greva se declanseaza prin membri de sindicat. Sindicatul Automobile Dacia (SAD) are 9.800 de membri si din ei 7.600 sint in greva. Asta ca sa stie opinia publica cati oameni au aderat la greva”, a afirmat viceliderul SAD, Ion Iordache.
Sindicatele au depus, luni, la Tribunalul Arges, listele cu angajatii care au semnat pentru declansarea grevei, pentru a bloca astfel declararea grevei ca ilegala.
„Ca element de noutate vreau sa spun ca am depus la tribunal lista cu semnaturi a grevistilor. Nu am nici un fel de teama pentru miercuri, la proces. Sunt convins ca o sa fie o judecata corecta si vom castiga. ” a precizat viceliderul SAD.
Pe 2 aprilie, Tribunalul Arges va judeca cererea conducerii Dacia de suspendare a grevei pe motiv ca este nelegala, administratia sustinand ca la greva participa doar 49% dintre salariati, si nu 80% cum a precizat sindicatul.
Salariatii de la Dacia sustin o lista de 14 revendicari
Greva generala de la Dacia a izbucnit saptamana trecuta, urmare a esecului negocierilor salariale. Sindicatul a intocmit o lista cu 14 revendicari, printre cele mai importante numarandu-se marirea salariala in suma fixa de 550 de lei, in doua transe, si prime de Paste si de Craciun, in valoare de 50% din salariul mediu brut total pe societate.
Administratia uzinei a anuntat ca nu poate oferi o crestere salariala mai mare de 250 de lei.
Intre timp, presa de specialitate a scris, citand surse din cadrul companiei, faptul ca Dacia a inregistrat pana acum o pierdere financiara de peste 10 milioane de euro, de pe urma grevei. Conducerea companiei a evitat insa sa faca declaratii pe marginea implicatiilor financiare generate de protestul salariatilor.
Dacia producea, inainte de declansarea protestului, in jur de 50 de automobile pe ora.