În discursul lui Sorin Grindeanu, de la lansarea programului de guvernare al PSD pentru perioada 2025-2028, prim-vicepreședintele PSD Sorin Grindeanu a vorbit despre tranziția României către o fază de dezvoltare accelerată prin proiecte mari de infrastructură, marcând „ieșirea din era pașilor mici”, potrivit știripesurse.ro.
„România a ieșit din era pașilor mici, a câtorva metri de asfalt care erau așternuți așa anual sau a mulțimii vide în infrastructură, ai zeroului cu care, culmea, unii se și laudă și îi vedem seară de seară la televizoare. România a intrat pe acea cale sigură de care vorbea Marcel mai devreme, calea spre dezvoltare prin investiții prin și cu ajutorul marilor șantiere în infrastructură, o cale sigură spre progres. (…)
Am venit astăzi în fața dvs să vă prezint în mod realist ceea ce PSD poate să realizeze în infrastructura de transport din România. În ultimii trei ani am încercat să recuperăm într-un ritm alert întârzierile masive din sectorul rutier și în prezent suntem mai determinați ca niciodată să finalizăm toate proiectele de care depinde dezvoltarea economiei. (…)
Putem afirma astăzi cu tărie că România este un imens șantier. Suntem conștienți că românii au așteptări extrem de la noi, de la timp redus în trafic, la trenuri care să nu mai aibă întârzieri, până la condiții decente în gări și în terminalele din aeroporturi. Știm și chiar au dreptate”, a spus Sorin Grindeanu.
Te-ar mai putea interesa și: Sorin Grindeanu anunță evoluții bune ale construcțiilor pe loturile de autostradă. Stadiul lucrărilor pentru A0 Nord este avansat
foto: Sorin Grindeanu
Grindeanu a spus că, în ultimii trei ani, PSD a intensificat eforturile de a reduce întârzierile în proiectele de infrastructură rutieră și că, în prezent, există o determinare mai mare decât niciodată de a finaliza toate proiectele pentru dezvoltarea economică a României. A declarat că țara a devenit „un imens șantier,” și că autoritățile sunt conștiente de așteptările mari ale cetățenilor.
„Cum? Prin implicare, profesionalism, răbdare și mai ales continuitate. (…) Doar așa vom reuși să oferim mediului de afaceri predictibilitate pentru investiții, angajaților salarii mai bune la ei acasă și copiilor echilibru familial oferit de părinții lor care pot să rămână la muncă în țară”, a mai spus acesta.
Grindeanu a spus obiectivul ambițios de a atinge o rețea de peste 2000 km de autostrăzi și drumuri expres până în 2029, iar într-un scenariu optimist, chiar 2300 km.
„Iar în cel mai optimist scenariu ne ducem undeva la 2300 de km”, a adăugat Grindeanu.
Un alt punct important al programului este finalizarea primei autostrăzi care va traversa Carpații, un proiect așteptat de mai bine de 30 de ani, care va fi gata în acest ciclu electoral de patru ani.
Planul include și completarea loturilor lipsă de pe Autostrada de Centură a Bucureștiului, extinderea A1 de la Constanța la Nădlac, și proiectele A7 și A8.
„O autostradă pe care o așteptăm cu toții de 30 și ceva de ani și care va fi finalizată în acest ciclu electoral. Tot în acești patru ani vom finaliza loturile lipsă de pe Autostrada de Centură a Bucureștiului.
De asemenea, A1 de la Constanța până la Nădlac. Autostrada A7 și de asemenea o altă autostradă extrem de importantă pentru estul României și nu numai Autostrada A8, care va lega Tg. Mureș de Ungheni”, a declarat Grindeanu.
Te-ar mai putea interesa și: Românii se vor bucura de mai multe drumuri finalizate în 2025. Sorin Grindeanu: „Mai mult decât tot ce s-a făcut în acest sector în ultimii 35 de ani”