Profitul net a insumat 179,6 miliarde de yeni (1,7 miliarde de dolari) in perioada aprilie-iunie, comparativ cu 166,1 miliarde de yeni (1,58 miliarde de dolari) cat a fost anul trecut, in aceeasi perioada. Rezultatul s-a clasat deasupra asteptarilor de 120,5 miliarde de yeni (1,14 miliarde de dolari), estimate de 6 analisti, chestionati de Bloomberg. Vanzarile au scazut cu 2,2%, atingand 2.870 de miliarde de yeni (27,34 miliarde de dolari).
Profitul obtinut pe seama partenerilor a crescut cu 3,2%, atingand un record de 38,1 miliarde de yeni (363 milioane de dolari). Preturile la benzina, care depasit 4 dolari pe galon in SUA, au accelerat cererea pentru modelele Honda Civic si Honda Fit ale companiei, permitand producatorului auto sa reduca din discount-uri.
„Rezultatele au fost o surpriza din partea producatorului auto si vor contribui la atenuarea unor eventuale pierderi la sfarsitul anului”, a declarat Ichiro Takamatsu, Chief Investment Officer la Alphex Investments din Tokyo. „Compania beneficiaza de unul dintre cele mai puternice branduri din Asia si a fost cel mai bun performer din America de Nord, unde toti ceilalti competitori se straduiesc sa isi mentina afacerile functionale”.
Compania si-a pastrat previziunile mai putin optimiste cu privire la profitul net anual, mentinand estimarile cu privire la scaderea cu 18% a acestuia.
Honda este singurul mare producator auto care si-a majorat vanzarile in SUA in acest an, si a depasit pe Chrysler, ocupand locul al patrulea in mai si iunie in topul vanzarilor.
In perioada aprilie-iunie, vanzarile de masini in Asia, in afara Chinei si Japoniei, au crescut cu 18%, ajungand la 221.000 de vehicule. In America de Nord, vanzarile au scazut cu 1,1%, pana la 460.000 de autovehicule.
Honda este prima companie dintre cele trei mari producatoare de autovehicule din Japonia care si-a anuntat profitul. Nissan si Toyota isi vor anunta rezultatele financiare la inceputul lunii august.