In Thailanda vor fi eliberate licente pana in februarie anul viitor, iar guvernul va oferi producatorilor tarife si taxe reduse pentru importuri, relateaza Bloomberg.
Pentru a detine o licenta de productie, companiile trebuie sa construiasca automobile cu motoare de maxim 1,3 litri, care sa poata parcurge mai mult de 20 km (12 mile) cu un litru de benzina.
Fabricile trebuie sa aiba o capacitate de productie de cel putin 100.000 de autoturisme anual, in al cincilea an de functionare.
„Luam in considerare mai multe optiuni, dar nu s-a decis nimic”, a declarat purtatorul de cuvant al Honda in Tokyo, Yasuko Matrsuura.
Oficialii celor doua companii auto nu au specificat cat intentioneaza sa investeasca in aceste uzine.
Cererea globala pentru astfel de automobile este in crestere la nivel global, ca urmare a cresterii pretului la combustibil, iar Thailanda doreste ca aceste produse sa acopere in mare parte veniturile din exporturi.
Exporturile de automobile ale Thailandei au crescut cu 22% in 2006, fata de cele 539,206 unitati vandute in anul precedent.
Peste 60% din vanzarile din 2006 au fost automobile pick-up, potrivit datelor publicate pe site-ul Institutului Automotive al Thailandei.
Valoarea exporturilor de vehicule a crescut cu 19%, in principal in pietele din Australia, Orientul Mijlociu si Europa.
Thailanda nu este singura tara asiatica ce aspira la titlul de centru de productie de automobile, de asemenea India a redus taxele pentru hatchback-uri, intentionanad sa devina un centru de productie pentru autoturisme mici.