Modelul Insight, un hatchback compact cu 5 locuri, este a doua incercare a companiei Honda de a fabrica un hibrid, dupa ce productia la modelul omonim cu doua locuri a fost intrerupta in 2006.
Prin aceasta lansare, Honda, care momentan ocupa locul al doilea in clasamentul producatorilor auto japonezi ca numar al vanzarilor, urmareste sa reduca diferenta fata de liderul Toyota. Honda doreste, de asemenea, sa lanseze o clasa de masini mai ieftine, care functioneaza cu combustil si electricitate si au un consum mai redus.
Tinta de vanzari anuntata de reprezentantii companiei pentru modelul Insight este de 200.000 unitati, dintre care 100.000 sunt destinate pietei nord americane, potrivit Reuters.
Pretul de vanzare al autovehiculului anuntat de catre oficialii companiei este in jurul a 2 milioane yeni (12.750 euro), in timp ce rivala Prius are un pret de vanzare incepand cu 14.600 euro.
Honda, care si-a lansat primul model hibrid in 1999, mai are in oferta de comercializare un singur hibrid in prezent, modelul Civic.
Vanzarile modelului Civic in primele 7 luni ale anului au crescut cu 27% fata de perioada similara a anului trecut si au atins 39.360 unitati, in timp ce rivala Toyota a vandut 280.000 de hibride in aceeasi perioada.