Honda are o tinta pentru anul 2010 de 4,5 milioane unitati de autovehicule vandute per total , iar numarul de automobile hibrid vandute va trebui sa creasca pana la 450.000 de unitati. In acest moment, vanzarile Honda nu depasesc 100.000 de vehicule electrice anual.
Acesta evolutie pozitiva se va inregistra dupa lansarea, pana in 2010, a celor doua masini electrice anuntate de Honda, un autovehicul sport bazat pe modelul CR-Z, si o masina cu 5 locuri, dar de mici dimensiuni, care va veni la un pret sub Honda Civic, conform oficialilor Honda.
Reprezentantii companiei recunosc ca au intarziat destul de mult pana sa atace piata hibridelor, dupa ce Toyota a lansat prima masina din lume pe acest segment, Toyota Prius, in 1997. Astfel, Honda si-a lansat intaiul autovehicul din aceeasi categorie, Honda Insight, doi ani mai tarziu.
Toyota a ajuns sa vanda 400.000 de hibride anul acesta, iar pana in 2010 preconizeaza ca acest numar va ajunge la 1 milion de masini electrice vandute anual. Majorarea pretului combustibilului si legile privind emisiile poluante au crescut puternic vanzarile in ultimii 3 ani, dar in special in Statele Unite.
Analistii pietei considera ca Honda este nevoita sa lanseze un model mai performant decat Toyota Prius, pentru a prinde din urma principalul competitor.
Studiile arata insa ca masinile mici vor atrage in continuare multi consumatori, fiind eficiente din puct de vedere al consumului.
Analistii estimeaza astfel o crestere a profitului net cu 45% pentru al treilea trimestru pentru Honda, datorita cresterii vanzarilor pentru autovehiculele sale pe combustibil, apreciate de specialisti ca avand o eficienta ridicata.