Cresterea estimata pentru 2007 este determinata de dezvoltarea pietei auto romanesti, dar si de evolutia modelului C30, a declarat Bogdan Huidan, directorul de marketing al companiei, citat de NewsIn.
Pentru anul acesta, EIT Forum Auto si-a propus initial sa vanda 600 de unitati, insa acum compania a ridicat previziunile pana la 750 de masini livrate.
Anul trecut, vanzarile EIT Forum Auto au fost in scadere comparativ cu 2005, importatorul comercializand 466 de masini Volvo in Romania, cu peste 10% mai putin decat in anul anterior.
Volvo a vandut in primele opt luni ale anului 528 de unitati. Cele mai bine vandute modele au fost XC90, modelul S40, si C30 (lansat in primavara acestui an pe piata romaneasca), cu 161, 113, respectiv 97 de unitati vandute.
In a doua jumatate a anului 2008, Volvo va avea trei noi dealeri, in fiecare punct de lucru nou deschis urmand sa fie investiti intre 500.000 si 1 milion de euro.
In ceea ce priveste evolutia pietei de masini premium – piata pe care Volvo concureaza cu marci precum BMW, Mercedes, Audi si Lexus, Huidan a spus ca pentru 2007 cresterea segmentului premium ar putea atinge 20%, si a explicat ca tendinta va fi tot de crestere si anul viitor, in jurul a 10%.
Volvo va lansa pe data de 4 octombrie, in cadrul Salonului International Auto de la Bucuresti (SIAB) modelul XC70, un break de mari dimensiuni, plasat in segmentul crossover, care are ca direct competitor masina Audi A6 Allroad.
Pentru XC70, EIT Forum Auto a primit 10 comenzi inainte de lansarea oficiala la noi in tara, iar pana la sfarsitul anului estimeaza ca va livra un total de 20 de masini, desi comenzile ar putea depasi 30 de unitati.
La nivel mondial, Volvo estimeaza ca modelul XC70 va fi comercializat in 40.000 de exemplare in primul an intreg de vanzari.
Producatorul de automobile Volvo a fost cumparat de Ford in 1998 si plasat in divizia Premier Automotive Group, din care mai fac parte marcile Aston Martin, Jaguar si Land Rover.