Cresterea a fost sustinuta, in principal, de avansul cu 35,7% al importurilor de automobile, care s-au ridicat la 166.127 de unitati, fata de 122.390 de unitati in 2005.
Vanzarile de autovehicule autohtone au inregistrat o scadere usoara, de 2,1%, insumand 130.963 de unitati. Scaderea se datoreaza scaderii cu 41,8% a vanzarilor de vehicule comerciale usoare, in conditiile in care principalul producator autohton, Dacia Renault a incetat productia modelului Dacia Pick-Up.
Productia autohtona de automobile a crescut anul trecut cu 9,6%, pana la 213.597 de unitati, iar exporturile s-au majorat cu 37%, la 80.478 de unitati, in conditiile in care vanzarile modelului Dacia Logan au inregistrat cresteri semnificative pe majoritatea pietelor unde este comercializat.
Vanzarile de autoturisme au crescut cu 18,9%
Segmentul autoturismelor a fost cel mai dinamic in 2006, cu o crestere a vanzarilor de 18,9%, pana la 256.364 de unitati. In 2005, vanzarile de autoturisme insumasera 215.532 de unitati, potrivit datelor APIA.
Vanzarile de autoturisme din import s-au ridicat la 137.252 de unitati, in crestere cu 34,5% fata de 2005, depasind pentru prima data vanzarile de autoturisme autohtone, care au inregistrat o crestere a vanzarilor cu doar 5%, pana la 119.112 de unitati.
Structura pietei a inregistrat, de asemenea, unele modificari, in conditiile in care primele trei marci in topul vanzarilor, Dacia, Renault si Daewoo, au pierdut din cota de piata in timp ce majoritatea celorlalte marci au inregistrat cresteri ale cotei de piata.
Vanzarile Dacia au reprezentat anul trecut 37,5% din totalul vanzarilor de autoturisme, fata de 43,2% in 2005. O scadere importanta a inregistrat si Renault, care si-a redus cota de piata de la 10,1% la 8,3%, pierzand pozitia a doua. Pe locul al doilea a urcat Daewoo, desi marca produsa in uzina de la Craiova a pierdut 0,5% din cota de piata, pana la 9%.
Skoda ataca pozitia a treia, cu o cota de piata de 8% la sfarsitul lui 2006, in crestere cu 1,1% fata de 2005, in timp ce Volkswagen si-a consolidat pozitia a cincea, cu o crestere a cotei de piata cu 0,5%, pana la 5,9%.
Cea mai puternica urcare a inregistrat-o Opel, care si-a dublat vanzarile in 2006, majorandu-si cota de piata de la 2,5% la 4,4%. Ford a depasit astfel producatorul francez Peugeot, a carui cota de piata a crescut cu doar 0,1%, pana la 4,1%.
Cresteri puternice au inregistrat si Ford, care si-a majorat vanzarile cu 75% si cota de piata cu 1,2%, pana la 3,7%. Topul primelor zece marci este completat de Hyundai si Chevrolet, ambele cu o cota de piata de 3%, si cresteri de 1,1%, respectiv 0,8%.
Opel Astra Clasic, cea mai mare crestere a vanzarilor dintre modelele de import
Topul importurilor pe modele este dominat de Renault Clio, cu vanzari de 13.249 de unitati, in crestere cu 7,8% fata de 2005. Skoda Fabia a urcat pe locul al doilea, cu un avans de 75,5% al vanzarilor, pana la 7.629 de unitati, facand schimb de locuri cu Renault Megane, care si-a redus vanzarile cu 15,6%, la 6.882 de unitati.
Skoda Octavia Tour ocupa la finele anului trecut locul al patrulea in topul vanzarilor din import, cu vanzari de 6.666 de unitati, in crestere cu 33,8%,
Cea mai puternica ascensiune au inregistrat-o vanzarile Opel Astra Clasic, care s-au triplat in 2006, depasind 6.100 de unitati, si au propulsat modelul de pe locul 15 pe pozitia a 5-a in topul vanzarilor. O crestere puternica a inregistrat si Volkswagen Polo, care s-a vandut in aproape 5.000 de exemplare, de 2,2 ori mai multe decat in 2005, si care a avansat de pe locul 11 pe 7.