„Estimam ca in 2007 nivelul vanzarilor va cunoaste o usoara scadere fata de cel pe care il vom inregistra in 2006. Principalul motiv al acestei evolutii il constituie incertitudinea care planeaza inca asupra evolutiei vanzarilor de vehicule de ocazie”, a declarat Francois Fourmont, director general Dacia, citat de NewsIn.
Fourmont a adaugat ca spera ca Romania sa nu se regaseasca dupa 1 ianuarie 2007 intr-o situatie comparabila cu cea a Poloniei, unde vanzarile de vehicule noi au scazut de o maniera considerabila dupa liberalizarea completa a importurilor de masini rulate.
In 2004, in primul an de dupa aderarea la Uniunea Europeana, vanzarile de masini din Polonia au scazut cu 11%, comparativ cu anul precedent, in timp ce in 2005 au fost cu inca 11% sub nivelul din 2004.
„Exporturile Dacia ar trebui sa depaseasca, in 2007 nivelul de 100.000 de unitati si sa se situeze chiar la un nivel superior celui al vanzarilor pe piata din Romania”, a mai declarat Fourmont.
Potrivit producatorului auto, anul acesta vanzarile Dacia pe piata interna vor fi 30% peste nivelul exporturilor. Pe piata interna, Dacia detine o cota de piata de 38,5%, cu peste 80.000 de masini vandute in primele zece luni ale anului.
In februarie 2007, Dacia va lansa versiunea Logan furgoneta si va fi prezenta cu stand propriu la saloanele auto de la Geneva si Frankfurt.
Dintre cele 40 de destinatii de export, Franta este cea mai buna piata occidentala pentru Dacia, cu peste 16.000 de masini vandute in primele zece luni ale anului.