Hotararea de Guvern 956/2009 stabileste ca impozitul se calculeaza pe baza unui curs de schimb de 4,09 lei/euro, relateaza Mediafax.
„Aceste valori vor fi recalculate pentru a fi aplicate in anul 2010 luand in considerare rata de schimb intre euro si leu in vigoare la 1 octombrie 2009, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene”, se arata intr-un proiect de hotarare de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
„In acest temei, a fost elaborat prezentul proiect de HG, calculul valorilor impozitelor mentionate facandu-se la rata de schimb intre euro si leu de 4,2688 lei, la data de 1 octombrie 2009, iar acolo unde a fost cazul, valorile in lei au fost rotunjite”, se mai spune in document.
Impozitul se calculeaza in functie de masa camionului, numarul de axe, tipul de suspensie si de tipul traficului, respectiv intern sau extern.
Astfel, valoarea cea mai redusa a impozitului, de 48 de lei, va fi pentru vehiculele din trafic intern cu masa intre 16 si 18 tone, cu 2+1 axe, iar suma cea mai mare, de 3.966 de lei va fi achitata pentru un vehicul cu 2+3 axe din trafic international si cu masa totala intre 40 si 44 de tone.
Pentru vehiculele fara remorca, cea mai mica valoare a impozitului este de 106 lei pentru un camion cu doua axe si cu masa intre 12 si 13 tone, pentru trafic intern, iar cea mai mare, de 2.292 lei, pentru un camion cu 4 axe si masa intre 29-32 tone din trafic international.