Stephen Norman, seful departamentului de marketing si comunicare de la Renault, a anuntat, luna trecuta, ca Dacia pregateste lansarea a numai putin de opt modele noi si a mai multor facelift-uri in urmatorii patru ani.
”Dacia va lansa in 2012 un model de exceptie, iar la sase luni distanta va aparea o extensie a gamei Dacia in categoria superioara”, afirma acesta intr-un interviu acordat revistei online de specialitate Caradisiac.com.
Modelul vizat de managerul francez este Citadine, un automobil in jur de 3,6 metri lungime, trei usi, care ar putea imprumuta platforma tehnica a lui Renault Twingo.
[img=1155][/img]
Pentru specialistii din industria auto, anuntul vine sa confirme faptul ca producatorul de la Mioveni si-a schimbat planurile.
”Dacia constientizeza concurenta cu Ford, care va produce din 2012 la Craiova modelul B-Max ”, afirma analistul auto Razvan Marinescu.
„Acest model va veni ca o manusa pe noul trend al pietei post criza – masini de clasa mica, cu un aspect cosmopolit. In aceste conditii, Dacia a trebuit sa isi reprioritizeze lansarile, sa amane Loganul 2.0 si sa insiste pe modelul de clasa mica”, mai spune Marinescu.
Ford va lansa primul sau model produs in exclusivitate la Craiova in septembrie 2011, iar masina va ajunge pe piata in 2012.
[img=1158]Ford B-Max[/img]
Noul Citadine ar urma sa concureze direct B-Max-ul, explica Marinescu. ”Dacia are in prezent modelul Sandero, care insa peste doi ani va fi deja imbatranit din punct de vedere moral. Asa ca oferta Citadine este menita sa ii ia locul pe piata europeana”, spune analistul.
Cum va arata noua masina? Potrivit specialistilor, raspunsul trebuie sa il cautam in gama Renault.
”Principalul atu al Dacia este raportul pret/calitate, asa ca nu vom vedea foarte multe elemente noi. Automobilul va imprumuta piese de la Twingo, motorul 1,2 Renault, un aspect tineresc, noi culori”, a declarat analistul auto Dan Sava.
”Daca vor fi inovatii, le vom vedea cel mult in aspectul blocurilor optice, care ar putea include led-urile, in dotarile superioare. Acolo ma astept sa vedem ceva noutati, inspirate din conceptul Duster. Insa, dincolo de cutia automata, nu trebuie sa ne asteptam la un model foarte spectaculos, pentru ca pana la urma, Dacia s-a impus prin pret si utilitate, mai putin prin design”, a mai spus Sava.
Potrivit analistilor citati, imaginile aparute pe Internet pot oferi o sugestie destul de clara privind modul in care ar putea arata noul model.
La nivel de motorizare, noul model ar putea beneficia si de noile motoare Euro 5 H4si H5, de 1.4 si 1.6 litri, cu emisii de carbon mai scazute si un consum de carburant mai redus.
Este posibil ca cea mai ieftina varianta sa primeasca motorul K7 upgradat la Euro 5. Nu este exclus ca viitoarea generatie Dacia sa aduca si primul model „eco”, construit exclusiv pentru pietele dezvoltate.
Loganul 2.0 va fi amanat pana in 2013
Potrivit analistilor, concurenta facuta de Ford i-ar fi determinat pe cei de la Dacia sa amane lansarea noului Logan, botezat cu numele de cod X52.
Loganul este deja imbatranit, cel putin pentru standardele occidentale. Din 2004 si pana in prezent, inginerii de la Dacia au incercat sa il cosmetizeze, insa, pe ansamblu, masina a depasit cu mult ”varsta morala”. Daca n-ar fi fost Programele Rabla din Franta si Germania, productia ar fi scazut dramatic.
Francezii de la Dacia stiu de asta inca de acum trei ani, cand au inceput sa deseneze primele schite ale noului Logan. Ei au lasat-o mai moale, pentru ca in mod paradoxal, criza a ajutat Loganul. Pretul masinii vanduta prin programele de innoire a parcului auto a fost imbatabil, iar vanzarile au depasit 1,25 milioane de exemplare, un nivel peste cele mai optimiste asteptari.
”Loganul a fost destinat pietelor emergente si numai datorita crizei, a ajuns sa fie vanduta cu succes pe pietele occidentale. Noua gama X52 va depasi acest nivel. Vom vedea prima masina globala a Dacia, in fapt primul automobil destinat tuturor pietelor internationale”, a declarat analistul Razvan Marinescu, de la Auto Show-room.
Cum va fi noul Logan?
„Va fi cu siguranta o berlina, o masina de familie construita pe o platforma noua, tot la fel de spatioasa, insa ceva mai bine ingrijita si ma refer aici in principal la liniile caroseriei si tot ce inseamna interior”, spune analistul auto Daniel Costea.
Cand va fi lansat noul Logan? Potrivit analistilor, cel mai probabil il vom vedea in 2013, cu un an mai tarziu decat era stabilit initial.
”Compania a capatat, in acesti ani, o notorietate nesperata la nivel international, iar acum incearca sa pozitioneze marca pe pietele internationale. In conditiile in care Programele Rabla s-au incheiat mai peste tot, ca sa vinzi un nou produs Dacia la export, trebuie sa vii cu un produs competitiv din punct de vedere al raportului pret-calitate”, considera expertul auto Dan Sava.
Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, a declarat, cum era de asteptat, ca detalii despre noile automobile nu pot fi date publicitatii. O chestie normala in industria auto, acolo unde secretul tehnogic este considerat fundamental pentru succesul produsului.
Sapte modele Dacia au fost lansate pana in prezent sub marca Renault, si anume: Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway si Dacia Duster.