Procedura a suferit
mai multe amanari pana in prezent.
„Pentru o analiza corecta
a elementelor ce au cauzat aceasta prelungire, ieri, 10 octombrie
2013, directorul general al companiei, Narcis Neaga, a instituit o
comisie de disciplina in cadrul careia vor fi verificate urmatoarele
persoane considerate responsabile in acest caz: Emil Rusoiu, fost
director al Directiei Autostrazi Finantate cu Fonduri Externe,
Daniela Epure, sef Unitate de Implementare in cadrul aceleiasi
directii, Radu Andronic, fost director general – adjunct Proiecte cu
finantare externa si Florina Ghizolu, sef serviciu in Directia
Tehnica”, se mentioneaza intr-un comunicat al CNADNR.
Comisia
de disciplina va analiza cele sesizate de directorul general, Narcis
Neaga, urmand a se aplica sanctiunile corespunzatoare, in functie de
gradul de vinovatie al fiecaruia din cei verificati, adauga CNADNR.
In luna iulie, CNADNR a anuntat ca organizeaza licitatie
deschisa pentru proiectarea si executia Autostrazii Sebes – Turda,
loturile 1, 2, 3 si 4, valoarea estimata a contractului, fara TVA,
depasind 2,481 miliarde de
lei.
Potrivit unui anunt de
participare, postat pe 20 iulie site-ul e-licitatie.ro, obiectul
contractului il reprezenta proiectarea si executia a 70 de kilometri
de autostrada intre Sebes si Turda, in judetele Cluj si
Alba.
Contractul se afla sub incidenta acordului privind
contractele de achizitii publice si este impartit pe loturi.
Valoarea totala estimata a contractului, fara TVA,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-real-estate/executia-autostrazii-sebes-turda-scoasa-la-licitatie-care-este-valoarea-lucrarilor-91962/]depaseste
2,481 miliarde de lei[/url], suma incluzand si procentul de 10%
pentru cheltuieli diverse si neprevazute.
Pe loturi, sumele
sunt impartite astfel: lotul 1 (17 km – km 0+000 – km 17+000) –
57,028 milioane de lei, lotul 2 (24,25 km – km 17+000 – km 41+250) –
66,913 milioane de lei, lotul 3 (12,45 km – km 41+250 – km 53+700) –
48,372 milioane de lei si lotul 4 (16,300 km – km 53+700 – km 70+000)
– 53,248 milioane de lei.
Contractul este finantat din Fondul
de Coeziune (85%), in cofinantare cu bugetul de stat (15%).
Procedura urma sa fie tip licitatie deschisa, iar criteriul
de atribuire pretul cel mai scazut.
Ofertele sau a cererile de
participare la licitatie trebuiau depuse pana pe 12 septembrie, ora
16.00.
Purtatorul de cuvant al Consiliului Judetean Alba,
George Sinca, arata, la mijlocul lunii iulie, ca Autostrada
Sebes-Turda va avea doua zone de acces la Alba Iulia, in iunie fiind
dat acordul de principiu pentru realizarea unui acces suplimentar,
care va permite legatura cu zona Muntilor Apuseni si soseaua de
centura, in partea de nord a municipiului. Proiectul transmis initial
de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania
prevedea existenta unui singur astfel de acces in partea de sud-est a
orasului Alba Iulia, dupa traversarea raului Mures.
Autostrada
Sebes-Turda trebuie finalizata pana in
2016.
Ministrul delegat pentru
Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine,
Dan Sova, a declarat, in iunie, la Blaj, ca pana la sfarsitul anului
vor fi finalizate procedurile de licitatie si de atribuire, arata
Agerpres.
„Iin luna iulie se termina documentatia de
transformare din drum expres in autostrada, pana in decembrie vom
avea terminate procedurile de licitatie si de atribuire, vom avea un
contract semnat. Suntem obligati sa terminam autostrada pana in 2016,
pentru ca am reusit sa o bagam pe alocarea financiara 2007 – 2013, pe
facilitatea N+3. Deci, va trebui terminata pana in 2016”, a
explicat ministrul, pe 8 iunie.