- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Încep lucrările la noua autostradă. Cum va schimba A1 Sibiu-Pitești traficul și va împiedica cozile eterne de pe Valea Oltului

08 Jan, 12:30 • Bugiu ⁠Ana Maria
Încep lucrările la autostrada A1 Sibiu-Pitești, ce va lega Muntenia de Transilvania și va reduce traficul aglomerat de pe Valea Oltului. Secțiunile Boița – Cornetu și Cornetu – Tigveni vor aduce îmbunătățiri semnificative, cu termene de finalizare estimative în 2027 și 2028.
Încep lucrările la noua autostradă. Cum va schimba A1 Sibiu-Pitești traficul și va împiedica cozile eterne de pe Valea Oltului

După zeci de ani de așteptare, încep lucrările pe autostrada A1, porțiunea care va lega Piteștiul de Sibiu, o secțiune crucială care va scăpa românii de cozile interminabile de pe Valea Oltului. Acești 69 de kilometri de drum montan, care vor conecta Muntenia de Transilvania, reprezintă un proiect vital pentru infrastructura națională, oferind o legătură directă între Constanța, București și vestul țării. Este vorba despre Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km) și Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km), unde vor lucra constructorii turci de la Mapa și italienii de la WeBuild (fostul Astaldi), potrivit bugetul.ro.

Te-ar mai putea interesa și: Autostrada Unirii face un pas uriaș. Exproprieri pentru podul peste Prut de la Ungheni!

foto: autostradă

Încep lucrările la noua autostradă. Cum va schimba A1 Sibiu-Pitești traficul și va împiedica cozile eterne de pe Valea Oltului

Traseul montan dintre Sibiu și Pitești este extrem de așteptat, având în vedere condițiile de trafic dificile de pe Valea Oltului, unde șoferii petrec ore în șir din cauza blocajelor cauzate de numărul mare de mașini și accidentele frecvente. Această secțiune va elimina aceste probleme, oferind un drum rapid și sigur pentru toți participanții la trafic. Deși lucrările la aceste secțiuni sunt în desfășurare, Ionuț Ciurea, expert în infrastructură, estimează că lucrările vor fi finalizate cel mai probabil în 2030 sau chiar 2031-2032 pentru secțiunea realizată de turci.

În paralel, pe A1 continuă lucrările și la Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni, unde se sapă tunelul Momâia de 1,3 km lungime. Deși progresul este remarcabil, tronsonul de 9,86 km va fi gata abia în 2026. Pe Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, WeBuild a deschis traficul pe 15 km în decembrie 2024, iar restul de 15 km vor fi finalizați în primăvara lui 2025.

În ciuda acestor progrese, oficialii CNAIR avertizează asupra unor provocări majore, mai ales pe Secțiunea 3, unde riscurile de alunecare de teren sunt semnificative. În ceea ce privește lotul realizat de WeBuild, Ionuț Ciurea subliniază că consolidările de teren pe dealurile instabile vor reprezenta o dificultate majoră, iar lucrările pe această porțiune ar putea întâmpina întârzieri din cauza problemelor de teren. De asemenea, va fi nevoie de utilizarea unui Tunnel Boring Machine (TBM) pentru săparea unui tunel de 1,7 kilometri la Poiana.

„Pe A1 ar trebui să înceapă secțiunile 2 și 3 serios, deja sunt câteva lucrări premergătoare făcute de turci la Boița, dar acum trebuie să vedem primele lucrări de munte, pe ambele secțiuni.

La lotul turcilor ar trebui să le iasă o autorizație de construire undeva prin primăvară, lucrări mai serioase, și cu ceva tuneluri, și cu viaducte. Dar acolo nu bag mâna în foc pentru constructor, e nou la noi în țară, nu a mai avut lucrări. Cred că ne va ajunge 2030 pe acel lot, dacă nu chiar 2031-2032”, spune Ionuț Ciurea.

În ceea ce privește detalii financiare și cronologice, Secțiunea 2 Boița – Cornetu are o valoare de 860 milioane de euro și va fi finalizată în 2028, iar Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni are un buget de 1,1 miliarde de euro, urmând să fie gata în 2027. Aceste lucrări vor schimba radical infrastructura rutieră din România, reducând semnificativ timpul de călătorie între Muntenia și Transilvania și îmbunătățind siguranța și confortul șoferilor.

„WeBuild cred că vor termina în 5 ani, adică în 2029, hai cel târziu 2030. Preblema la lotul WeBuild e cu dealurile, dacă vor sta în loc. Sigur, au și tunelul Poiana de 1,7 kilometri de executat, dar își aduc TBM (n.r. Tunnel Boring Machine, utilaj de săpat tunel continuu). Însă problema la WeBuild va fi cea a consolidărilor, pe dealurile acelea pământul alunecă foarte tare”, mai spune Ciurea.

Te-ar mai putea interesa și: Visul nerealizat al României. Marea autostradă din anii ’80 care ar fi transformat țara și care nu a fost finalizată până azi

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Andra Gogan, martoră a incendiilor devastatoare din Los Angeles: „Suntem pregătiți să plecăm în caz de de evacuare. E panică”
Andra Gogan, martoră a incendiilor devastatoare din Los Angeles: „Suntem pregătiți să plecăm ...
Prognoză optimistă! Economia României va accelera, în 2025
Prognoză optimistă! Economia României va accelera, în 2025
Pensiile românilor întârzie în ianuarie 2025. Când își vor primi seniorii României primii bani din acest an
Pensiile românilor întârzie în ianuarie 2025. Când își vor primi seniorii României primii bani ...
Scapă de facturi uriaşe şi evită accidentele casnice! Cele 7 aparate electrocasnice pe care trebuie să le scoţi din priză înainte de culcare
Scapă de facturi uriaşe şi evită accidentele casnice! Cele 7 aparate electrocasnice pe care trebuie ...
Coaliția a hotărât data alegerilor prezidențiale: 4 mai, respectiv 18 mai 2025. Crin Antonescu rămâne candidatul comun
Coaliția a hotărât data alegerilor prezidențiale: 4 mai, respectiv 18 mai 2025. Crin Antonescu rămâne ...
Numerele de înmatriculare interzise în România. Șoferii nu pot folosi aceste combinații de litere și cifre
Numerele de înmatriculare interzise în România. Șoferii nu pot folosi aceste combinații de litere ...
Toți șoferii trebuie să știe ce drepturi au dacă primesc o amendă abuzivă. Pașii prevăzuți în Codul Rutier
Toți șoferii trebuie să știe ce drepturi au dacă primesc o amendă abuzivă. Pașii prevăzuți ...
Modul secret în care supermarketurile își spionează clienții și angajații. Dezvăluirile unei casierițe
Modul secret în care supermarketurile își spionează clienții și angajații. Dezvăluirile unei ...
Care e cea mai mare pensie din Armata Română. Ministrul Apărării: „Vreau să demontez un mit”
Care e cea mai mare pensie din Armata Română. Ministrul Apărării: „Vreau să demontez un mit”
Analiză – Ce se va întâmpla în 2025 cu leul în raport cu euro și dolarul. Care sunt cele mai mari riscuri pentru România
Analiză – Ce se va întâmpla în 2025 cu leul în raport cu euro și dolarul. Care sunt cele ...
Prognoza meteo 9 ianuarie 2025. Cum e vremea în țară, la munte și în Capitală
Prognoza meteo 9 ianuarie 2025. Cum e vremea în țară, la munte și în Capitală
Ce efecte are „ordonanța trenuleț” asupra economiei. Se taie facilitățile IT-iștilor, dezastru pentru muncitorii din construcții, agricultură și industria alimentară
Ce efecte are „ordonanța trenuleț” asupra economiei. Se taie facilitățile IT-iștilor, dezastru ...
Oferte de excepție la Lidl la început de 2025. Cele mai căutate produse vor fi disponibile la raft începând de joi, 9 ianuarie
Oferte de excepție la Lidl la început de 2025. Cele mai căutate produse vor fi disponibile la raft ...
Interzis din ianuarie 2025! Decizie foarte importantă privind alimentele din magazine
Interzis din ianuarie 2025! Decizie foarte importantă privind alimentele din magazine
Daniel Onoriu a fost condamnat definitiv la 2 ani și 6 luni de închisoare. Avocata fostului pilot: „Ori se omoară, ori face ceva”
Daniel Onoriu a fost condamnat definitiv la 2 ani și 6 luni de închisoare. Avocata fostului pilot: ...
Angajări 2025. Care sunt cele mai căutate locuri de muncă din România: „Cele mai disponibile rămân în profesii tradiționale”
Angajări 2025. Care sunt cele mai căutate locuri de muncă din România: „Cele mai disponibile ...
Supermarketul „La Cocoș” din Brașov se va deschide pe 24 ianuarie. Retailerul oferă salarii de peste 7.000 de lei
Supermarketul „La Cocoș” din Brașov se va deschide pe 24 ianuarie. Retailerul oferă salarii ...
Cât costă ceasul elvețian rar pe care îl poartă Mark Zuckerberg. Accesoriul de lux cu care a atras toate privirile
Cât costă ceasul elvețian rar pe care îl poartă Mark Zuckerberg. Accesoriul de lux cu care a atras ...