Romanian
 - 
ro
Auto

Încep lucrările la noua autostradă. Cum va schimba A1 Sibiu-Pitești traficul și va împiedica cozile eterne de pe Valea Oltului

08 Jan, 12:30 • Bugiu ⁠Ana Maria
Încep lucrările la autostrada A1 Sibiu-Pitești, ce va lega Muntenia de Transilvania și va reduce traficul aglomerat de pe Valea Oltului. Secțiunile Boița – Cornetu și Cornetu – Tigveni vor aduce îmbunătățiri semnificative, cu termene de finalizare estimative în 2027 și 2028.
Încep lucrările la noua autostradă. Cum va schimba A1 Sibiu-Pitești traficul și va împiedica cozile eterne de pe Valea Oltului

După zeci de ani de așteptare, încep lucrările pe autostrada A1, porțiunea care va lega Piteștiul de Sibiu, o secțiune crucială care va scăpa românii de cozile interminabile de pe Valea Oltului. Acești 69 de kilometri de drum montan, care vor conecta Muntenia de Transilvania, reprezintă un proiect vital pentru infrastructura națională, oferind o legătură directă între Constanța, București și vestul țării. Este vorba despre Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km) și Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km), unde vor lucra constructorii turci de la Mapa și italienii de la WeBuild (fostul Astaldi), potrivit bugetul.ro.

Te-ar mai putea interesa și: Autostrada Unirii face un pas uriaș. Exproprieri pentru podul peste Prut de la Ungheni!

foto: autostradă

Încep lucrările la noua autostradă. Cum va schimba A1 Sibiu-Pitești traficul și va împiedica cozile eterne de pe Valea Oltului

Traseul montan dintre Sibiu și Pitești este extrem de așteptat, având în vedere condițiile de trafic dificile de pe Valea Oltului, unde șoferii petrec ore în șir din cauza blocajelor cauzate de numărul mare de mașini și accidentele frecvente. Această secțiune va elimina aceste probleme, oferind un drum rapid și sigur pentru toți participanții la trafic. Deși lucrările la aceste secțiuni sunt în desfășurare, Ionuț Ciurea, expert în infrastructură, estimează că lucrările vor fi finalizate cel mai probabil în 2030 sau chiar 2031-2032 pentru secțiunea realizată de turci.

În paralel, pe A1 continuă lucrările și la Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni, unde se sapă tunelul Momâia de 1,3 km lungime. Deși progresul este remarcabil, tronsonul de 9,86 km va fi gata abia în 2026. Pe Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, WeBuild a deschis traficul pe 15 km în decembrie 2024, iar restul de 15 km vor fi finalizați în primăvara lui 2025.

În ciuda acestor progrese, oficialii CNAIR avertizează asupra unor provocări majore, mai ales pe Secțiunea 3, unde riscurile de alunecare de teren sunt semnificative. În ceea ce privește lotul realizat de WeBuild, Ionuț Ciurea subliniază că consolidările de teren pe dealurile instabile vor reprezenta o dificultate majoră, iar lucrările pe această porțiune ar putea întâmpina întârzieri din cauza problemelor de teren. De asemenea, va fi nevoie de utilizarea unui Tunnel Boring Machine (TBM) pentru săparea unui tunel de 1,7 kilometri la Poiana.

„Pe A1 ar trebui să înceapă secțiunile 2 și 3 serios, deja sunt câteva lucrări premergătoare făcute de turci la Boița, dar acum trebuie să vedem primele lucrări de munte, pe ambele secțiuni.

La lotul turcilor ar trebui să le iasă o autorizație de construire undeva prin primăvară, lucrări mai serioase, și cu ceva tuneluri, și cu viaducte. Dar acolo nu bag mâna în foc pentru constructor, e nou la noi în țară, nu a mai avut lucrări. Cred că ne va ajunge 2030 pe acel lot, dacă nu chiar 2031-2032”, spune Ionuț Ciurea.

În ceea ce privește detalii financiare și cronologice, Secțiunea 2 Boița – Cornetu are o valoare de 860 milioane de euro și va fi finalizată în 2028, iar Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni are un buget de 1,1 miliarde de euro, urmând să fie gata în 2027. Aceste lucrări vor schimba radical infrastructura rutieră din România, reducând semnificativ timpul de călătorie între Muntenia și Transilvania și îmbunătățind siguranța și confortul șoferilor.

„WeBuild cred că vor termina în 5 ani, adică în 2029, hai cel târziu 2030. Preblema la lotul WeBuild e cu dealurile, dacă vor sta în loc. Sigur, au și tunelul Poiana de 1,7 kilometri de executat, dar își aduc TBM (n.r. Tunnel Boring Machine, utilaj de săpat tunel continuu). Însă problema la WeBuild va fi cea a consolidărilor, pe dealurile acelea pământul alunecă foarte tare”, mai spune Ciurea.

Te-ar mai putea interesa și: Visul nerealizat al României. Marea autostradă din anii ’80 care ar fi transformat țara și care nu a fost finalizată până azi

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Secretul tinereții. Crema de ginseng făcută în casă care șterge 10 ani de pe chip și netezește pielea
Secretul tinereții. Crema de ginseng făcută în casă care șterge 10 ani de pe chip și netezește ...
Cea mai veche companie de taxi din Bucureşti a fost vândută. Este pe piaţă de mai bine de 20 de ani
Cea mai veche companie de taxi din Bucureşti a fost vândută. Este pe piaţă de mai bine de 20 de ani
Dezastru în bugetul României. Cheltuielile bugetare au crescut cu 4 miliarde faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut
Dezastru în bugetul României. Cheltuielile bugetare au crescut cu 4 miliarde faţă de aceeaşi perioadă ...
Cozonacul ca la bunica: Secretele care fac aluatul să crească spectaculos
Cozonacul ca la bunica: Secretele care fac aluatul să crească spectaculos
Alertă de rujeolă în România. Țara noastră înregistrează 85% din totalul cazurilor din Europa
Alertă de rujeolă în România. Țara noastră înregistrează 85% din totalul cazurilor din Europa
Trucul genial al gospodinelor. Ingredientul surpriză care transformă tocănița de cartofi în deliciul suprem!
Trucul genial al gospodinelor. Ingredientul surpriză care transformă tocănița de cartofi în deliciul ...
Analiză Sierra Quadrant. Pericolul companiilor „zombie” se extinde în economie. Unde sunt red flag-uri 
Analiză Sierra Quadrant. Pericolul companiilor „zombie” se extinde în economie. Unde sunt ...
Ministerul Energiei injectează 300 de milioane de euro în economia românească: Punem banii europeni la treabă
Ministerul Energiei injectează 300 de milioane de euro în economia românească: Punem banii europeni ...
Cât costă acum masa de Paște în 2025. Prețuri exorbitante față de ultimele decenii în România!
Cât costă acum masa de Paște în 2025. Prețuri exorbitante față de ultimele decenii în România!
Top 10 despăgubiri CASCO plătite în România în 2024. Peste 5 milioane de lei plătiţi în total
Top 10 despăgubiri CASCO plătite în România în 2024. Peste 5 milioane de lei plătiţi în total
Mercedes-Benz formează o alianță cu Viktor Orban, conform presei germane
Mercedes-Benz formează o alianță cu Viktor Orban, conform presei germane
Visul unei autostrăzi, spulberat! Lovitură dură pentru Moldova: drumul spre Iași nu va fi gata mai devreme
Visul unei autostrăzi, spulberat! Lovitură dură pentru Moldova: drumul spre Iași nu va fi gata mai ...
Cum este schimbat comportamentul românilor de războiul comercial declanțat de Donald Trump: cumpără tot mai multe produse locale
Cum este schimbat comportamentul românilor de războiul comercial declanțat de Donald Trump: cumpără ...
Ce se întâmplă cu adevărat în corpul tău când mănânci carne zilnic? Efectele ascunse pe care nimeni nu ți le spune!
Ce se întâmplă cu adevărat în corpul tău când mănânci carne zilnic? Efectele ascunse pe care ...
Românii au plătit, în medie, 246 euro, pentru biletele de avion pentru minivacanţa de Paşte 2025
Românii au plătit, în medie, 246 euro, pentru biletele de avion pentru minivacanţa de Paşte 2025
Adio, „Doi Cocoși”! Restaurantul care a scris istorie în Capitală, înghițit de betoane
Adio, „Doi Cocoși”! Restaurantul care a scris istorie în Capitală, înghițit de betoane
Piaţa imobiliară, creştere importantă în martie 2025. În ce zonă poţi cumpăra cele mai ieftine apartamente cu două camere din Bucureşti
Piaţa imobiliară, creştere importantă în martie 2025. În ce zonă poţi cumpăra cele mai ieftine ...
Horoscop 16 aprilie. Luna în Săgetător agită zodiile. Berbecii devin posesivi, Scorpionii au parte de noroc neașteptat
Horoscop 16 aprilie. Luna în Săgetător agită zodiile. Berbecii devin posesivi, Scorpionii au parte ...