Ponta a spus,
totodata, ca negocierile pentru centura Sud a Capitalei si cele
pentru autostrada Pitesti – Craiova sunt in faza avansata, scrie
Mediafax.
CNADNR a primit oferte din partea unei
companii din China si a trei asocieri de firme pentru proiectarea,
constructia, finantarea si operarea tronsonului de autostrada
Comarnic-Brasov, printre ofertanti fiind si companiile Vinci si
Aktor, care s-au retras din acest proiect in urma cu trei ani.
Astfel, pe lista s-au inscris compania
China Communications Construction si asocierea formata din din
firmele Spedition UMB si Tehnostrade, asocierea formata din Vinci,
Strabag si Aktor, precum si asocierea formata din Impregilo si
Salini.
Primarul municipiului Craiova, Lia Olguta Vasilescu, a declarat recent ca au fost incepute procedurile pentru constructia prin concesiune a autostrazii Pitesti-Craiova, lucrarile urmand sa inceapa cel mai probabil anul viitor, dupa efectuarea exproprierilor.
„Am avut emotii ca domnul Dragnea (ministrul Dezvoltarii, Liviu Dragnea, n.r.) ar putea sa traga autostrada de sud pe la Alexandria. Desigur, si aceea era buna pentru noi, insa mai importanta pentru noi este autostrada Pitesti-Craiova, pentru ca ne leaga de un alt oras important pentru industria de masini, iar Ford a cerut autostrada care sa ne lege de Pitesti. Putem spune acum ca vom avea autostrada pana la Constanta si nu mai pot spune investitorii ca nu pot veni la Craiova din cauza infrastructurii care nu le permite sa-si scoata productia din fabrica”, a declarat primarul.
„Se poarta discutii cu mai multe firme interesate. Eu cred ca lucrarile nu vor incepe mai devreme de anul viitor pentru ca mai intai trebuie sa se faca exproprierile. Autostrada va costa 1,5 miliarde de euro”, a mai spus primarul Craiovei
Citeste si
Autostrada Ford: Cum isi respecta statul angajamentele pe banii
privatilor