„Jaguar si Land Rover sunt doua marci britanice reprezentative si isi vor pastra identitatea distincta , continuand planurile de afaceri ca si pana acum”, a declarat presedintele Ratan Tata intr-un comunicat.
„Recunoastem imbunatatirea semnificativa a performantelor celor doua marci si vrem sa continuam aceasta tendinta si in urmatorii ani”, a declarat directorul executiv in exercitiu al Jaguar si Land Rover, David Smith.
Interesant este faptul ca indienii au preluat cele doua marci de lux cu bani in numerar. O mare parte din bani, 1,7 miliarde de dolari, vor fi stransi prin intermediul a trei emisiuni de actiuni.
Achizitia include toate drepturile de proprietate intelectuala, uzinele de productie, doua centre de proiectare in Marea Britanie si o retea mondiala de companii de vanzare, a anuntat Tata Motors.
Compania indiana a mai precizat ca Ford va contribui cu pana la aproape 600 milioane dolari la planurile de pensionare de la Jaguar si Land Rover.
Ford, care a inregistrat pierderi de 2,7 miliarde dolari in 2007 si 12,6 miliarde dolari in 2006, a fost nevoit sa vanda Jaguar si Land Rover, ca sa se poata concentra asupra redresarii operatiunilor sale din America de Nord.
„Acum a venit momentul sa ne concentram asupra integrarii globale a marcii Ford, pe masura ce implementam planul nostru de creare a unei companii puternice”, a spus Alan Mulally, directorul general al Ford.
Tata Motors, principalul producator de autobuze si camioane din India, si cel de-al treilea producator de autoturisme, a incercat sa-si extinda prezenta in pietele mondiale prin aliante si achititii in ultimii ani. Compania a cumparat Daewoo Commercial Vehicles in 2004 si detine o participatie minoritara in cadrul producatorului spaniol de autobuze Hispano Carrocera.