Renault vrea să lanseze pe piața mondială ca prim model un SUV mic derivat din Dacia Sandero, denumit Kardian, care a fost prezentat marţi în Brazilia. Acest model va fi lansat anul următor în America Latină şi Maroc.
În conformitate cu strategia de relansare anunţată în 2021, Renault s-a concentrat pe cele mai profitabile segmente din Europa, automobilele electrice şi modelele compacte. Dispariția Rusiei ca mare piață a grupului, ca urmare a invadării Ucrainei, a făcut compania și mai dependentă de piaţa europeană. În primele nouă luni ale acestui an, aproape 69% din vânzările Renault au fost realizate în Europa, procent în creştere faţă de 63% în perioada similară a anului trecut.
„Pe măsură ce înnoirea produselor noastre dă rezultate în Europa, vom face acum marca mai globală şi mai profitabilă”, a declarat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive, potrivit adevarul.ro.
Potrivit Renault, în jurul anului 2027, automobilele electrice şi modelele hibride ar urma să reprezinte o treime din vânzările realizate în afara Europei. Cinci din cele opt noi modele vor fi de tip compact sau mai mari „pentru a poziţiona marca pe segmentele cele mai valoroase”, a precizat Renault. Modelele vor fi bazate pe două noi platforme globale. Prima este o platformă modulară care include Kardian, pentru asamblare în America Latină, Turcia, Maroc şi India. Aceasta va fi baza pentru o camionetă 4X4 hibridă. Renault a prezentat și un concept al acestui vehicul, denumit Niagara, în Brazilia.
Cea de-a doua platformă globală a Renault este pentru vehicule high-end, produse în Coreea de Sud, în conformitate cu un parteneriat semnat în 2022 între Renault şi Geely. Primul vehicul marca Renault Korea Motors pe baza acestei platforme va fi lansat în 2024.
Compania se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize, şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, grupul francez a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.
Citește și: Ambițiile șefilor Renault Group. Dacia aspiră să devină „un rival serios pentru Jeep”