Producătorul auto francez Renault a anunţat miercuri, 3 aprilie, că firma franceză de transport maritim CMA CGM a achiziţionat o participaţie de 10% în Flexis SAS, societatea mixtă pe segmentul furgonetelor electrice înfiinţată cu grupul suedez Volvo, transmite DPA, conform informațiilor prezentate de Agerpres.
Compania care va produce următoarea generaţie de furgonete electrice a fost înfiinţată în martie 2022 de Renault şi Volvo, fiecare deţinând o participaţie de 45%. După trei ani, ambele companii intenţionează să investească câte 300 de milioane de euro fiecare.
CMA CGM, prin PULSE, fondul său de energie specializat pe decarbonizarea sectorului de transport şi logistic, a achiziţionat participaţia de 10% în Flexis şi şi-a confirmat interesul pentru o investiţie strategică de până la 120 milioane de euro până în 2026.
Flexis SAS va avea sediul în Franţa iar furgonetele electrice vor fi produse la fabrica Renault din Sandouville, în nordul Franţei. Compania va angaja în următorii patru ani încă 550 de persoane, pe lângă cei 1.850 de angajaţi, a informat vineri grupul francez.
Philippe Divry va fi directorul general al noii companii iar Krishnan Sundararajan director operaţional.
Volvo Group, Renault Group şi CMA CGM Group au creat Flexis SAS pentru a conduce eforturile de decarbonizare a sectorului de transport şi logistic.
Conform firmelor, piaţa europeană a furgonetelor electrice ar urma să crească în medie cu 40% pe an până în 2030.
Potrivit mobilissimo.ro, Renault vrea să devină primul producător auto din Europa care să folosească baterii reciclate pentru vehiculele sale, dar și să recicleze bateriile pe cont propriu. În acest moment, nici o altă companie din Europa reciclează baterii în facilități închise pentru a extrage materiale precum nichel, cobalt și litium – care reprezintă 70% din costul unei noi baterii, adică 40% din valoarea întregului vehicul.
În spatele acestei inițiative se află departamentul TFIN (The Future is Neutral) lansat de Renault în 2022, departament care poartă discuții cu diferite companii care pot ajuta la ridicarea unei fabrici pentru reciclarea de baterii. Scopul este acela de a reduce costurile automobilelor electrice și de a reduce dependența de bateriile din China și materialele necesare.
Începând din aprilie, Renault va opri producția de noi vehicule în fabrica Flins din Franța și va trece la producerea de piese de vehicule reciclate și de mașini recondiționate.