Directorul general companiei Fiat SpA, Sergio Marchionne, pune presiune pe angajatii sai, in tentativa de a impune noul plan de restructurare, ce vizeaza reducerea a peste 5800 de locuri de munca si taierea unor costuri.
El s-a intalnit miercuri cu liderii sindicali si i-a amenintat, voalat, ca daca nu se va ajunge un acord care sa permita reducerea costurilor de productie, compania va produce masinile in strainatate.
‘Reafirmam importanta investitiei noastre in proiectul ‘Fabricca Italia’, dar vrem garantii ca fabricile vor putea sa functioneze. Nu facem amenintari, dar nu suntem pregatiti sa punem in pericol supravietuirea companiei’, a declarat seful Fiat, potrivit Reuters.
Potrivit unor surse din cadrul sindicatelor, muncitorii sunt insa decisi sa continue protestele si ameninta cu o greva generala. ‘Fiat nu are cum sa renunte la investitiile de 20 de miliarde de euro din Italia. Mergem pana la capat’, a declarat un lider sindical, sub protectia anonimatului.
Fiat made in Serbia
Sefii de la Fiat par insa decisi sa mearga la randul lor pana la capat in tentativa de a reduce costurile de productia si a eficientiza astfel activitatea grupului. Planurile lor de externalizare a productiei, cel putin pe segmentul noilor modele, par a fi extrem de serioase.
Nebojsa Ciric, secretar de stat in ministerul Economiei de la Belgrad, a declarat, luni, ca Fiat SpA va incepe, in a doua jumatate a lui 2011, teste pentru productia de noi modele in Serbia, la o uzina ce va fi construita in Kragujevac.
Oficialul sarb a declarat ca nu poate comenta disputa dintre sefii Fiat si angajatii sai italieni, insa a afirmat ca Fiat este asteptat cu bratele deschise la Kragujevac.
Fiat a anuntat, deja, ca va suplimenta investitia din Serbia cu 100 mil.euro, la 800 de milioane de euro.
Banii vor fi folositi pentru modernizarea facilitatilor de productie, in asa fel incat sa permita realizarea noilor modele de automobile Fiat Multipla si Lancia Musa.
Fiat a produs in 2009 la Kragujevac 16.000 de vehicule Punto, iar pentru acest isi propune sa creasca productia la 20.000 unitati, din care un sfert vor fi exportate.
Premierul italian Silvio Berlusconi a declarat ca Fiat poate construi masini oriunde, insa a precizat ca va incerca sa ii aduca pe sefii si angajati la masa negocierilor.
Fiat, profit de 90 mil.euro in trimestrul II
Constructorul auto italian a incheiat trimestrul al doilea cu un profit net de 90 milioane de euro, comparativ cu o pierdere de 168 milioane de euro cu un an mai devreme.
Veniturilor companiei s-au majorat cu 13% in perioada aprilie-iunie, pana la 14,8 miliarde de euro, depasind estimarile analistilor, care preconizasera venituri de 13,3 miliarde de euro si un profit brut de 359 milioande de euro.
Rezultatele companiei au fost sustinute de vanzarile de camioane si masini agricole. Astfel, vanzarile de camioane au avansat cu 18% in timp ce veniturile din echipamente de constructii si agricole au urcat cu 16%. Vanzarile de autoturisme au crescut cu 6,7%.
Livrarile de autoturisme au scazut cu 12% in T2, la 455.100 de unitati, din cauza unei scaderi a cererii in Germania si Italia. Reprezentantii Fiat se asteapta la venituri totale de peste 50 miliarde de euro in acest an si un profit din activitati comerciale de 1,2 miliarde de euro.