Ford s-a angajat, prin contractul de privatizare
, semnat in septembrie 2007, sa produca intre 200.000 si 250.000 de masini anual, la patru ani de la preluarea uzinei din Craiova.
In caz contrar, contractul de privatizare prevede sanctiuni intre 10% si 25% din pretul de vanzare a societatii, de 57 milioane de euro. Pana in prezent, Ford a asamblat insa in jurul a 400 de autovehicule Transit Connect.
Abia spre finele anului ar urma sa inceapa productia modelului B-Max, un automobil de clasa mica, ce va fi realizat exclusiv in Romania. Surse din piata, citate de DailyBusiness.ro,spun insa ca productia ar urma sa inceapa abia in 2011. Totodata, cresterea productiei la nivelul de 250.000 de unitati ar putea fi amanata in contextul crizei din piata auto, astfel ca producatorul auto nu va putea sa se achite de obligatiile prevazute in contractul de privatizare.
De altfel, John Fleming, presedintele Ford Europa, declara recent ca Ford va incepe sa faca angajari cand piata auto isi va reveni, respectiv dupa 2011.
„Numarul angajatilor va creste de la 3.900 in prezent, la 7.000, incepand cu 2011”, a declarat Fleming.
In aceste conditii, pentru a nu fi penalizata financiar, compania ar putea cere autoritatilor romane o revizuire a acordului de privatizare. Discutiile vin dupa ce Ford a reusit sa obtina garantia statului roman pentru creditul de 400 milioane de euro pe care l-a luat de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) pentru a finanta investitia de la Craiova.
Interesant este faptul ca, recent, Ford a actionat in judecata statul roman pentru a recupera 3,5 milioane de dolari, bani pe care compania i-a platit sub forma de taxe vamale, in perioada noiembrie 2007 – noiembrie 2008, pentru importul de piese si subansamble pentru cutii de viteza la fabrica de la Craiova.